(PressFire.no): I fjor blåste «The Division» tøflene av de fleste spillinteresserte.

Ubisoft avsluttet pressekonferansen sin med å vise de aller første bildene fra et prosjekt «ingen» visste eksisterte.

Etter E3 i 2013 har svenskene i Malmö-foretaket Massive ligget lavt, brettet opp ermene og jobbet hardt. Helt sikkert for å unngå å gi årets messepublikum i Los Angeles en følelse av at presentasjonen sist sommer hadde oversolgt.

«The Division» ser fortsatt imponerende og ambisiøst ut. Her skildres New York City etter en stor pandemi har etterlatt metropolen i en raknende tilstand.

NB! Se intervjuet med sjefsprodusent Fredrik Rundqvist i videovinduet til denne saken.

 

Har undersøkt USAs pandemiplaner.
Fredrik Rundqvist fra Massive.

«Et zombiespill uten zombier»

Hva er det som gjør at «The Division» tiltrakk seg så stor nysgjerrighet og interesse på E3-spillmessa i forrige uke?

Fredrik Rundqvist fra Massive forklarer oss særegenhetene:

 Jeg tror det er denne interessante miksen av et rollespill som ikke er fantasy … det er en fyr på forumet vårt som sier det veldig bra: «Thank God – a zombie game without zombies!».

– Jeg tror folk er veldig tiltrukket av denne apokalypsen. Den voksne følelsen i spillet.

 Researcher man dette emnet, med store pandemier og USAs responssystem, finnes det mye materiale fra øvelser regjeringen i Nord-Amerika har foretatt for å forberede seg på dette.

 Interessant nok forstår man at det egentlig ikke går an å forberede seg. Hvis dette virkelig skjer, da er vi alle fucked. Og alle som jobber med dette [myndighetene i USA] vet det, hevder Rundqvist.

 

Kunsten å holde på hemmeligheter

Lekkasjer, som trolig stammer fra Massive selv, avkreftet at Ubisofts opprinnelige planer om en «The Division»-release høsten 2014 var mulig. Nylig ble det kjent at den franske utgiveren i stedet sikter seg inn mot neste år.

 Det virker som det har vært litt uenighet mellom dere og Ubisoft. Hva var det som skjedde?

– For oss har egentlig ingenting endret seg, sier Rundqvist avvæpnende.

– Vi i teamet har ett eneste fokus, og det er å jobbe med så mye kvalitet som mulig. Og skape et så fantastisk spill som mulig.

– Jeg er mer overrasket over at det er så mennesker som forsnakker seg, for man har jo så mye entusiasme. Det er så mye man vil fortelle om. Særlig før forrige E3, da vi lyktes med å holde det hemmelig inntil pressekonferansen. Helt utrolig!

– Tenk bare, du har et par hundre mennesker fylt av entusiasme og lidenskap – og så kan man knapt nevne det hjemme, til en kjæreste.

Se mer av dommedagsprofetiene fra Fredrik Rundqvist i Ubisoft Massive i videovinduet.

Reporter: Mikael Harstad Groven. Foto/redigering: Torbjørn Brænde Kvenseth.

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

Anmeldelse: Darksiders: Genesis

Et spill og en serie i identitetskrise.

Les mer