Mange fikk noen en ekstra dose endorfiner når det i sommer ble annonsert at det kommer nye spill i «Oddworld»-serien.
Og nå nylig ble det også annonsert at det kommer en remake av Xbox-klassikeren «Oddworld: Stranger’s Wrath» til PlayStation 3 neste år. Spillet vil også få støtte for det evegelseskontrolleren PlayStation Move.
I den sammenhengen er det mange som har lurt på om spillet utvikles eksklsuivt til PlayStation 3, eller om det vil se dagens lys på for eksempel Xbox 360.
Nå har en av utviklerne på prosjektet oppgitt grunnen til at spillet foreløpig ikke er annonsert til Xbox 360: «Oddworld: Stranger’s Wrath» er rett og slett for stort for Xbox LIVE Arcade-spesifikasjonene.
- Én ting vi kan diskutere i henhold til en 360-versjon, er størrelsen på spillet. På XBLA er det en øvre grense på 2 gigabytes som vi må forholde oss til.
- Akkurat nå er spillet 2,1 gigabytes, og det er uten oppdateringer, så enten må vi utføre et mirakel med et fantastisk komprimeringssystem, eller spørre Microsoft om å øke grensa. Men grensa skal visstnok være basert på maskinvaren, så la oss prøve oss på et mirakel, står det i blogginnlegget.
Utvikleren påpeker at de i utgangspunktet ikke på noen som helst måte er PS3-eksklsuive, men jobber med både PC, PS3 og Xbox 360. De avslører også at de er i dialog med Microsoft for å få spillet gitt ut til Xbox 360.
Håpet er derfor ikke ute for 360-eiere som sitter med en liten klump i halsen og føler seg sviktet.
«Oddworld: Stranger’s Wrath» ble opprinnelig sluppet til Xbox i 2005, men gjenoppstår nå på PS3 med ny grafikk i HD og støtte for PlayStation Move i påsken 2011.