- Historien spilles alltid alene

I «The Elder Scrolls Online» er du den store helten.

21. mai 2012 10:24

(PressFire.no): - Det siste du ønsker er å stå foran det endelige oppgjøret med Mehrunes Dagon idet han tramper ned Imperial City, og oppdage at det er en kø på 15 spillere bak deg som også skal drepe ham, sier Matt Firor til Game Informer

Han er spillprodusent på Bethesdas storsatsing «The Elder Scrolls Online», og forsøker å forklare hvorfor du er mutters alene i historiedelen av det kommende massive nettrollespillet.

- I «Elder Scrolls»-spillene er du alltid helten, enten du vil det eller ikke. Du går ut og dreper drager [i «Skyrim»], Mehrunes Dagon i «Oblivion» og tribunalen i «Morrowind». Det er digre, verdensomspennende og storslåtte øyeblikk du ikke vil stå i kø for, fortsetter han.

- Du er helten

- Vi ville forsikre oss om at du føler deg barsk, at du er helten. Det gjør vi gjennom teknologien, ved å sørge for at du er alene i en instans om du konfronterer en viktig fiende, forklarer Firor.

Det kommende MMO-spillet ble annonsert forrige måned, med lovnader om å bli «det beste massive nettrollespillet noensinne». Siden har det kommer noen kraftige informasjonsbomber, som blant annet røpet de første skjermbildene, og at det tar cirka 120 timer å nå øverste nivå.

Spillet blir jomfruprosjektet til Zenimax Online, som har hyret en heftig samling veteraner fra sjangeren for å lage storslåtte nettrollespill i årene som kommer. 

«Skyrim»-universet er altså først ute, selv om de også eier rettighetene til «Fallout Online».

- De bryr seg, selv om de ikke er høflige

Mange spillere har allerede sukket skeptisk i retning prosjektet, blant annet fordi det går bort fra seriens direkte kampsystem. Grafikkstilen, som skildres av samme motor som «Star Wars: The Old Republic», har også blitt beskrevet som uambisiøs.

Produsenten, som blant annet har ledet kultslageren «Dark Age of Camelot», tar ikke kritikken så tungt:

- Det verste som kan skje miljøet rundt et spill er at ingen legger igjen meningene sine på fora, fordi de ikke bryr seg. Om noen poster på forumet vårt så bryr de seg, selv om de ikke er så høflige, sier han i videointervjuet med Game Informer.

Han avslutter: 

- Du må bare lære av det, og sørge for at du gjør alt du kan for å levere et så godt spill som mulig.

«The Elder Scrolls Online» utgis etter planen neste år, til Windows.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3