«Det beste spillet fra E3» kommer likevel ikke i år

«Evolve» er utsatt.

6. august 2014 09:46

(PressFire.no): Det sjarmerte oss stort allerede da det ble vist for journalister første gang, under Game Developers Conference i mars.

Fire-mot-én-kampene, der sistemann trer inn i rollen som et mannevondt og sultent monster, gjør noe friskt med flerspilleractionsjangeren.

Folka bak «Left 4 Dead»-spillene fikk en solid opptur etter sommerens E3-spillmesse. Et kobbel av de største spillmediene i USA kåret nemlig «Evolve» til det beste fra dette showet.

Nå er det klart at spillet likevel ikke blir ferdig i år, som var planen.

Travelt i oktober

Spillet blir i stedet flyttet til 10. februar. Dette kom fram etter at utgiver Take-Two la fram sine kvartalsresultater i går.

Den første datoen «Evolve» fikk var 21. oktober i år.

Ønsket om å gi spillet tilstrekkelig tid i utvikling, og et «gunstigere lanseringsvindu» skal ha blitt oppgitt som hovedårsaken til utsettelsen, ifølge CVG.

Oktober byr på slippet av andre storspill som «Alien: Isolation», «Middle-Earth: Shadow of Mordor», «Assassin’s Creed Unity», «Civilization: Beyond Earth», og «Borderlands: The Pre-Sequel». I september kommer blant annet «Destiny», «Sims 4» og «FIFA 15».

Strategisk utsettelse?

Take-Two håndterer selv utgivelsene av flere store titler i denne perioden, altså oktober.

De gir ut det nye «Civilization»-spillet, «Borderlands: The Pre-Sequel» - og vi vet i tillegg at «Grand Theft Auto V» kommer til pc og nye konsoller. Også dette er et spill med en Take-Two-logo på coveret.

Xbox One får etter planen en eksklusiv beta-test før slippet. «Evolve» kommer også til PlayStation 4 og pc.

Utviklerne i Turtle Rock Studios har lagt ut en oppdatering og forklarer hva som har skjedd:

– Som dere vet ble slippdatoen dyttet på, og folk føler forståelig nok behovet for noen svar. Vi forstår. Her er det som skjedde: I takt med at vi kom nærmere oktober-datoen, var vi i stand til å se hvordan spillet kom til å bli – og sammenligne med det vi alle har drømt om å få til.

– I et møte med toppfolka beskrev jeg det som «smertefullt nærme», forklarer en av Turtle Rock-grunnleggerne.

Heldigvis følte 2K det samme, og var villige til å legge ekstra tid i spillet slik at vi kan få denne drømmen til å bli virkelighet. Det er stort for oss, og for «Evolve»s skjebne. Vi ønsker å være stolte over alle aspektene til spillet når det er lansert, forklarer spillskaperne.

De forskutterer i samme slengen «mange nyheter» i perioden fra nå og til slippet i februar.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3