– «Gears of War» ble en parodi på seg selv

Etter «Judgment»-skuffelsen lover Microsoft bot og bedring.

27. oktober 2014 09:24

(PressFire.no): «Gears of War» er en av spillseriene som virkelig har vært med å bygge opp Xbox-navnet.

Spillet har solgt over 22 millioner eksemplarer siden 2006.

Det er naturlig at Microsoft, som tok over lisensen fra Epic Games i januar, vil beskytte denne pengebingen, og bygge videre på suksessen.

Mørk og sjelfull

Det er foreløpig lite informasjon som har blitt sluppet angående den nye tittelen. Vi vet at et spillstudio fra Canada, Black Tusk, står bak fortsettelsen, og at denne er ledet av Rod Fergusson en av veteranene bak serien.

Spillet har vært i planleggingsfasen i over ett år, og det er ingen indikasjoner på at dette er en hastejobb.

Det som var så bra med «Gears of War»-spillene, var den enorme skalaen disse befant seg i. Historien, settingen, var mye mer sjelfull og kanskje til og med litt mørk, forklarer Xbox-sjefen Phil Spencer til IGNs podcast.

Jeg tror spillet over tid ble en parodi på seg selv. Ikke på grunn av dumheter, men fordi en såpass stor lisens er vanskelig å manøvrere, mener Xbox-sjefen.

Ta en pause

«Gears of War: Judgment» fikk vår anmelder til å ønske at spillserien skulle ta en pause, og var slettes ikke imponert over behandlingen spillserien fikk. Dette på tross av at det polske studioet People Can Fly («Painkiller», «Bulletstorm») har gode meritter. 

Jeg vet at «Judgment» ikke møtte alles forventninger, men vårt nye team, ledet av Fergusson, er der for å hjelpe med fortsettelsen.

– Jeg tror vi kan være sikre på at vi gjør en solid investering i dette for de neste ti årene, forklarer Xbox-sjefen optimistisk.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3