«R.U.S.E.» utsatt

«R.U.S.E.» flyttes til høsten etter tilbakemeldinger fra betatestende spillere.

25. april 2010 14:41

Utgiveren bekrefter at «R.U.S.E.» har blitt flyttet på nok en gang, og at man nå opererer med september som sannsynlig lanseringsmåned.

Dette er ikke første gang dette sanntidsstrategispillet som utvikles for både PC og konsoller har blitt forsinket.

Så sent som i januar i år bekreftet Ubisoft at det lå an til utsettelser, samtidig som man peilet seg ut april som lanseringsmåned for «Splinter Cell: Conviction».

VIL FORBEDRE FLERSPILLEROPPLEVELSEN

Etter at Ubisoft annonserte dette spillet i fjor vinter, har flere hatt forhåpninger til denne utgivelsen.

«R.U.S.E.» har nemlig et uttalt mål om å revitalisere strategispillsjangeren ved å innføre noen nye elementer, i tillegg til å legge opp til bruk av gamle taktikker spillerne i mellom.

Dette spillet handler ikke nødvendigvis om å være best i tradisjonell RTS-forstand.

«R.U.S.E.» fokuserer nemlig tungt på at du som spiller må observere, analysere og forstå alt som foregår på slagmarken. I tillegg kan du bedra, lyve eller mislede motstanderen din, noe utvikleren fortalte VG Nett mer om i fjor da spillet først ble gjort kjent.

Les også: Vår betatest av «R.U.S.E.».

Ubisoft hevder denne siste utsettelsen skyldes tilbakemeldinger de har fått fra spillere som har deltatt i betaen som har rullet og gått de siste månedene.

- Som følge av den massive feedbacken vi har fått fra fellesskapet under den åpne betatesten, har vi besluttet å utsette lanseringen av det ferdige spillet til september 2010, skriver utvikleren på spillets Facebook-side.

Videre hevder man at den ekstra utviklingstiden vil komme spillerne til gode, for utvikleren vil fokusere arbeidet rundt å implementere mange av forslagene som har kommet fra beta-testende spillere, polere spillet ytterligere og forbedre flerspilleropplevelsen.


«R.U.S.E.» utvikles av Eugen Software for Ubisoft, og er planlagt utgitt til både PC, PS3 og Xbox 360 i september.

Se trailer fra spillet:


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3