Fremdeles ingen detaljer rundt hvordan det er tenkt at dette skal håndheves.
Jeg ser ingen gode tekniske løsninger for dette skal løses i praksis.
Gi meg gjerne gode verktøy for å administrere ungenes tilganger, men ikke dersom dette tvinger meg og ungene til å identifisere oss hos tech-selskapene. Jeg er heller ikke interessert i å overvåke dem.
Denne brukeren har ikke startet noen tråder ennå.
I artikkelen: EU vil nekte barn under 15 å spille på nett
•
17.09.2026 14:13
I artikkelen: Jo, å kutte sporing er noe å være stolt av
•
09.09.2026 10:04
"Har det gitt oss modigere, dypere og mer samfunnsnyttig journalistikk?
Eller har det primært lært redaksjonene å optimalisere for klikkagn,
sensasjonsjag, frykt og engasjementsfeller designet for å holde folk i
feeden lengst mulig?"
Ouch! Jeg tror vi trenger en brannslukker.
Eller har det primært lært redaksjonene å optimalisere for klikkagn,
sensasjonsjag, frykt og engasjementsfeller designet for å holde folk i
feeden lengst mulig?"
Ouch! Jeg tror vi trenger en brannslukker.
I artikkelen: Hva skjedde med... «Go woke, go broke»?
•
03.09.2026 14:54
Ja, å banke nazister er vel så woke det går an å bli?
I artikkelen: Hva skjedde med... «Go woke, go broke»?
•
03.09.2026 14:52
Denne artikkelen er en nyttig påminnelse om at når folk påstår at "ideologi blir viktigere enn underholdning" så aner de veldig sjelden hva de snakker om.
I artikkelen: Her er 26 minutter fra «GTA VI»
•
28.08.2026 10:09
Hvis du lyver for familien og påstår du bare vil være utilgjengelig i en halv måned er jeg redd du er på tynn is.
I artikkelen: Xbox gir alle med diskspill digitale utgaver
•
28.08.2026 10:05
Kjøpe EN fysisk versjon av spillet og la denne gå på rundgang i vennekretsen og plutselig har alle spillet.
Det virker åpenbart på meg at de må ha en måte å ha en en-til-en kobling mellom fysisk disk og digital lisens slik at om en annen kobler disken mot en digital lisens så vil dette enten ikke fungere eller så vil eksisterende digitale versjon slutte å virke.
Dersom det ikke er mulig å koble disken mot digital lisens mer enn en gang, vil dette ha en negativ verdi ved videresalg, men det vil også gjøre det alt for enkelt for første kjøper å selge spillene sine så jo mer jeg tenker på det jo mer sannsynlig er det at enhver ny kobling mellom disk og lisens vil invalidere eksisterende koblinger.
Det virker åpenbart på meg at de må ha en måte å ha en en-til-en kobling mellom fysisk disk og digital lisens slik at om en annen kobler disken mot en digital lisens så vil dette enten ikke fungere eller så vil eksisterende digitale versjon slutte å virke.
Dersom det ikke er mulig å koble disken mot digital lisens mer enn en gang, vil dette ha en negativ verdi ved videresalg, men det vil også gjøre det alt for enkelt for første kjøper å selge spillene sine så jo mer jeg tenker på det jo mer sannsynlig er det at enhver ny kobling mellom disk og lisens vil invalidere eksisterende koblinger.
I artikkelen: Se ny «Final Fantasy VII: Revelation»-trailer
•
27.08.2026 10:12
Sony har snart solgt 100 millioner PS5 så jeg tviler på at de er enige i den beskrivelsen (tragedie)…
I artikkelen: Xbox gir alle med diskspill digitale utgaver
•
27.08.2026 10:05
For å begrense misbruk antar jeg at det vil være begrenset hvor mange ganger EN disk kan kobles mot en digital lisens.
Det vil jo gjøre noe med verdien av disken om den videreselges…
Det vil jo gjøre noe med verdien av disken om den videreselges…
Markdown
**fet tekst**fet tekst*kursiv tekst*kursiv tekst~~gjennomstrek~~gjennomstrek[Tekst](https://...)Lenketekst> SitatSitatblokk