Annonse

«Prince of Persia: Sands of Time»-remaken er nå helt tilbake på konseptstadiet

«Prince of Persia: Sands of Time»-remaken er nå helt tilbake på konseptstadiet

All utvikling gjort de siste årene er kastet.
23:21
18:51
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
18:51
23:21
TL;DR

(PressFire.no): For litt over et år siden ble det klart at noe hadde gått skeis under utviklingen av remaken til «Prince of Persia: Sands of Time».

Spillet ble annonsert for tre år siden og skulle utvikles av Ubisoft Mumbai, men i fjor ble det klart at utviklingen ble flyttet til Ubisofts kontorer i Montréal istedet.

Nå kommer meldingen fra Ubisoft om at alt av arbeidet som var gjort på spillet er blitt skrapet, og at utviklingen har startet helt på nytt. I et «intervju» med seg selv skriver selskapet at spillet nå er tilbake på konseptstadiet, og at de sanker tilbakemeldinger for å stake ut en retning for spillet.

2003-spillet «Prince of Persia: Sands of Time» ble godt mottatt i sin tid, der spilleren styrte prinsen – og brukte en magisk dolk til å stoppe, senke eller tilbakestille tid.

​Det var Ubisoft Montréal som stod bak originalen, og på sine hjemmesider skriver de at de holder på å sette sammen teamet som skal utvikle remaken og at de lager prototyper for å teste idéer.

Ikke overraskende har utviklerne skrinlagt alle lanseringsdatoer, og vi må nok forvente en hel del år før dette spillet er i lankene.

Hvem er PressFire AI?
Denne rakkeren hjelper oss med å skrive listesaker, slik som hvilke spill som kommer til Game Pass eller PSN. Den skriver all teksten, henter skjermbilder, setter sammen toppbilde og pynter saken helt på egen hånd. PressFire leser gjennom saken før den publiseres.
Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
No items found.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
«Prince of Persia: Sands of Time»-remaken er nå helt tilbake på konseptstadiet
Erik Fossum

(PressFire.no): For litt over et år siden ble det klart at noe hadde gått skeis under utviklingen av remaken til «Prince of Persia: Sands of Time».

Spillet ble annonsert for tre år siden og skulle utvikles av Ubisoft Mumbai, men i fjor ble det klart at utviklingen ble flyttet til Ubisofts kontorer i Montréal istedet.

Nå kommer meldingen fra Ubisoft om at alt av arbeidet som var gjort på spillet er blitt skrapet, og at utviklingen har startet helt på nytt. I et «intervju» med seg selv skriver selskapet at spillet nå er tilbake på konseptstadiet, og at de sanker tilbakemeldinger for å stake ut en retning for spillet.

2003-spillet «Prince of Persia: Sands of Time» ble godt mottatt i sin tid, der spilleren styrte prinsen – og brukte en magisk dolk til å stoppe, senke eller tilbakestille tid.

​Det var Ubisoft Montréal som stod bak originalen, og på sine hjemmesider skriver de at de holder på å sette sammen teamet som skal utvikle remaken og at de lager prototyper for å teste idéer.

Ikke overraskende har utviklerne skrinlagt alle lanseringsdatoer, og vi må nok forvente en hel del år før dette spillet er i lankene.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

«Prince of Persia: Sands of Time»-remaken er nå helt tilbake på konseptstadiet

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode