
Nintendo: - Folk vet ikke hva Wii U er
Men nå skal de lære opp foreldre og barn.
(PressFire.no): Da Nintendo ved forrige kvartalsrapport måtte fortelle at det kun var solgt 10 000 Wii U konsoller i Europa, var det liten tvil om at noe ikke har gått etter planen.
Nintendo skyldte på manglende Nintendo-spill og tviholdt på målene om 38 millioner solgte spill og 9 millioner konsoller.
Men nå innrømmer markedssjefen i Storbritannia, Shelly Pearce, at de har en annen utfordring også.

Har misforstått
- På lansering forstod ikke folk hva Wii U er, innrømmer Pearce overfor Mcvuk.com.
Men de jobber nå med å oppklare misforståelsen:
- Et av de store budskapene er at dette er en ny konsoll og en ny håndkontroller. Det er mange som ikke vet hva dette er.
Innrømmelsene kommer i forbindelse med en ny markedsføringskampanje fra den Japanske spillgiganten. I den anledning har de alliert seg med den britiske butikkjeden Tesco, som skal sikte seg inn på kunder som har Wii, men ikke kjøpt ny konsoll.

Fra Wii til Wii U
Det skal ifølge Nintendo finnes 300 000 kunder i Storbritannia som ikke har kjøpt en konsoll etter at de kjøpte Wii.
I tillegg skal det gå reklamer både på tv og på nettsider for alle de kommende spillene frem mot jul. Målet skal være å overbevise foreldre og barn som allerede eier Wii om å oppgradere til Wii U.
- Vår månedlige sporing viser at Wii fremdeles er på toppen av konsoller med merkevaretilknytning. Dette gir oss en massiv mulighet for å konvertere Wii- eiere til Wii U, forteller Pearce til nettsiden.
Ifølge Nintendo er det «The Legend of Zelda: The Wind Waker HD», «Wii Party U», «Donkey Kong Country: Tropical Breeze», «Super Mario 3D World» og «Wii Fit U» som skal puste liv i salget.
I samme periode må Nintendo konkurrere med både Microsoft og Sony, som skal markedsføre sine nye konsoller. Både Xbox One og PlayStation 4 slippes i november, selv om førstnevnte ikke kommer i de nordiske landene før i 2014.