Mer trøbbel for «Skull and Bones»

7. september 2023 10:54

​(PressFire.no): Ubisofts pirateventyrspill «Skull and Bones», som undertegnede først spilte for mer enn seks år siden på E3 2017, har de siste årene blitt utsatt igjen, igjen, igjen, igjen og igjen.

Spillet, som startet som en tilleggspakke til «Assassin's Creed IV: Black Flag», før det ble et spill der spillere slåss med skipene sine i en online arena, har vokst til å bli noe langt større – og har møtt på mange utfordringer.

Spillet virker å være i en evig limbo, men skal offisielt sett lanseres en gang før mars neste år. Det hadde nylig en lukket beta-testing for utvalgte spillere.

Nå kommer nyheten om at spillet har mistet sin tredje kreative regissør, Elisabeth Pellen, som tok over ansvaret for å få skuta på rett kjøl i 2018.

Pellen skrev og regisserte skytespillet «XIII» og jobbet på «Splinter Cell: Pandora Tomorrow».

Det er Kotaku som siterer kilder i Ubisoft som sier at Pellen etter fem år hos Ubisoft Singapore har forlatt utvikleren og returnert til hovedkvarteret før hun skulle – det var ventet at hun skulle fortsette i hvert fall ut året.

Ubisoft sier derimot i en uttalelse at det slett ikke er uvanlig at en slik posisjon forlater et prosjekt som nærmer seg slutten.

– For fem år siden dro Pellen til Ubisoft Singapore for å starte den kreative retningen til «Skull and Bones»  på nytt. Hun har greid dette, og teamet fullfører nå hennes visjon for å gi spillerne våre en unik maritim action-RPG-opplevelse, sier selskapet.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3