LucasArts annonserer «Lucidity»

Tilbake til røttene med et gåtefullt plattformspill som på papiret høres ut om en krysning av «Tetris» og «Braid».

11. september 2009 18:27

Gametrailers.com kunne i dag avsløre LucasArts nye spill, «Lucidity», og LucasArts mener «Lucidity» er et spill som viser at selskapet er på vei tilbake til røttene.

«Lucidity» er et originalt plattformspill hvor Sophie, en liten jente, skal navigere i et landskap. Det spesielle er at du kontrollerer landskapet - og ikke jenta.

SOM RØDHETTE OG ALICE I EVENTYRLAND

Prosjektleder, David Notthingham, forteller Gametrailers at det er et puzzle-plattformspill på den måten at hun går av seg selv, men det er du som må kontrollere omgivelsene for å få henne trygt fra A til B.

Sophie har ifølge Notthingham en svært livlig fantasi, og derfor er omgivelsene også visuelt drømmende.

Han omtaler historien «som Rødhette i Alice i Eventyrland».

Selve puzzle-elementet sammeligner han med «Tetris, hvor puslebitene kommer av seg selv, men du må finne ut hvor de passer.

Les også: «Braid» bekreftet til PS3.
Les også: «Braid»-skaperen avslører «The Witness».

Mange vil nok tenke på det fantastiske «Braid» når de ser og hører om spillet, og produsenten David Notthingham bekrefter i videoen at de er superinspirert av spill som «Braid». Vi tenker også på klassikeren «Lemmings». Historien har rundt 30 brett men har også, i følge Nottingham, flere bonusbrett.

Fun fact: Lucid dream er en drømmetilstand hvor du er klar over at du drømmer, og hvor denne personen aktivt kan delta og ofte manipulere de visuelle rammene for drømmen.

«Lucidity» utvikles til Xbox LIVE og PC, og skal slippes 7. oktober.

Se Gametrailers-videoen som avslørte det nye LucasArts-spillet her:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3