Annonse
Annonse
Kojima hinter om skrekkspillplaner
Ser på skumle filmer for å «lage det skumleste horrorspillet».

Kojima hinter om skrekkspillplaner

Ser på skumle filmer for å «lage det skumleste horrorspillet».
3:57
10:02
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
10:02
3:57

(PressFire.no): Hideo Kojima er heit for tida, med lanseringen av «Death Stranding» (og tilhørende gode anmeldelser og salg) for kort tid siden.

Nå blåser han støv av skrekkspill-ryktene igjen, etter å ha tweetet at han gjør research for å «lage det skumleste horrorspillet».

- Jeg ser på skumle filmer for å vekke skrekksjela mi, skriver han på Twitter.

Kojima sier han så mye på den thailandske filmen «The Eye», som han leide uten cover (fordi coveret var for skummelt), før han lagde «P.T.» – og at han nå har begynt å se den igjen.

- Jeg var for skremt til å se den ferdig. Innpakningen var så skummel at jeg bare leide disken. Greier jeg å se den ferdig nå?

Kojima samarbeidet med skrekkfilmregissør Guillermo del Toro for å lage «P.T.», en demo for et kommende «Silent Hill»-spill – som på famøst vis ble kansellert og fjernet fra PlayStation-nettbutikken etter at Kojima forlot Konami.

Det er ikke den første gangen han hinter om at han ønsker å lage et skrekkspill den siste tida. Til den tyske spill-youtubekanalen Rocket Beans Gaming sier Kojima at han har en del idéer til et skrekkspill, men at det er vanskelig å skulle balansere hvor skummelt et spill er.

- Jeg har lyst til å lage et horror-spill en dag, selvfølgelig. For jeg har noen nye idéer som jeg kunne fått ut, men jeg vet ikke når, sier han i intervjuet.

Kojima forklarer at det er litt annerledes med horror på film og i spill, siden man bare kan lukke øynene om ting blir for skummelt i filmen, mens man ikke kommer seg videre om man gjør det samme i spill.

- Jeg vil lage et horror-spill, men jeg har ikke en god løsning for dette. Jeg vil lage noe som gjør at alle driter i buksa, men om det er så fryktelig så vil ingen spille det.

- Jeg har lyst til å utfordre dette, og Del Toro har sagt det samme. Jeg vil utfordre horror-sjangeren en dag, og løse dette problemet.

- Er det okay å ikke gjøre ferdig et spill fordi man er for redd, eller er det først på slutten at det skal være skumlest? Jeg må tenke på hvilken retning jeg går. Men horror og interaktivitet er en god match. Jeg mener det kan være mye skumlere enn en film.

- Jeg har alltid vært en pyse, og jeg er alltid redd for ting.

Se alle Rad Crew-artikler (og podcaster) på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Mer om:
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Kojima hinter om skrekkspillplaner

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum