«Ghost Recon: Future Soldier» utsatt igjen

Men «Trackmania 2»-beta er rett rundt hjørnet.

13. mai 2011 10:46

Det er i en kvartalsrapport at Ubisoft-sjefen Yves Guillemot har informert investorer om status for den franske spillgiganten.

Der kom det frem at «Ghost Recon: Future Soldier» ikke vil bli gitt ut i løpet av 2011, men istedet får en dato en gang mellom januar og mars 2012. Dette er tredje gangen spillet blir utsatt, hvor det forrige gangen ble gitt et heller diffust utgivelsesvindu i løpet av 2011 og 2012.

Grunnen skal være at selskapet ikke føler for å ta opp kampen for oppmerksomheten mot andre skytespill i det Guillemot kalller «en periode med mange skytespill». Vi regner med at han sikter til giganter som «Battlefield 3» og det neste «Call of Duty»-spillet.

I tillegg fortalte Guillemot at selskapet har lagt ned flere spillprosjekter som følge av en intern reorganisering og som en reaksjon til «store forandringer i spillbransjen». Han spesifisert ikke hvilke prosjekter som har måttet bøte med livet.

På den positive siden kunne Ubisoft-sjefen fortelle at selskapet vil annonsere et «ambisiøst PC-prosjekt for en av de største spillseriene, som illustrerer vår mulighet til å dra nytte av nye forretningsmodeller».

Han hadde også en svært gledelig nyhet til «Trackmania»-fansen: Lukket betatesting av den svært etterlengtede oppfølgeren, «Trackmania 2: Canyon», vil ifølge Guillemot starte i løpet av de neste månedene.

Vi blir ikke veldig overrasket om den nye forretningsmodellen Guillemot frister med er siktet på det nye «Trackmania»-spillet. De andre spillene har hatt gratisversjoner, noe som til slutt ble en utfordring for selskapet.

Guillemot fortalte også om satsinger på nye plattformer, blant annet Microsofts Kinect og PlayStation Move. Til Eurogamer.net forteller Guillemot at de har stor tro på Nintendos nye konsoll:

- Plattformen Nintendo kommer med er en virkelig fantastisk plattform. Vi tror den kommer til å bli en ekstrem suksess. Vi ser at tingene vi gjør på Xbox 360 og PS3 vil ha innflytelse på spillene vi lager til den. Derfor vil vi ikke måtte lage alt på ny når vi lager. Vi kommer til å kunne bruke kapasiteten til konsollen, men også bruke alt vi lager til de andre plattformene, sier Guillemot.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3