- Du kan finne nytt, spennende innhold etter 100 timer

«Metal Gear»-skaperens neste spill blir åpent - og digert.

21. desember 2011 12:57

(PressFire.no): Tidligere i måneden skrev vi at neste spill i «Metal Gear»-serien, «Metal Gear Rising: Revengeance», ikke utvikles av den erfarne spillskaperen Hideo Kojimas eget studio, men av «Bayonetta»-skaperen Platinum Games.

Mens den kjente spillserien hans gjør et utsving, arbeider Kojima på et spill som ser ut til å bryte helt med den cinematiske og lineære stilen han er kjent for.

Les også: - Gi «Metal Gear Rising: Revengeance» en sjanse

Åpent og digert

I et intervju med CNN ga Kojima nylig noen hint om hva vi kan vente oss av spillet med arbeidstittel «Project Ogre».

- Det blir et veldig åpent spill, der en fortsatt kan finne nye ting å se og spennende nye opplevelser etter 100 timer, sier Kojima, som ser ut til å legge få bånd på spilleren.

Gjennomsiktig undertøy

Nylig postet Kojima ifølge VG247 noen bilder på Twitter, som er fra en prototype av spillet, der han viser frem noe av potensialet til den nye spillmotoren, Fox. Denne skal kunne vise blant annet gjennomskinnelige klær og realistiske støvpartikler.

Etter landskapet og krigskjøretøyet å dømme, kan spillet se ut til å være satt til Midt-Østen.

Akkurat hva vi kan vente oss, er ikke godt å si. Det er heller ikke sikkert når spillet kommer. Men kanskje dette lukter av «Modern Warfare» møter «Skyrim»?

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3