Dropper «World in Conflict» på konsoll

Massive Entertainment bekrefter overfor PressFire at de nå har vraket konsollplanene, men utvidelsen «Soviet Assault» kommer snart til PC.

20. februar 2009 12:04

Det taktiske sanntidsstrategispillet fra Malmø-studioet mottok en rekke fine anmeldelser og prestisjetunge utmerkelser etter det kom ut i september 2007, og vant også en pris under Gullstikkautdelingen i Oslo i 2008.

Blant annet kåret både IGN og Gamespot «World in Conflict» til beste strategispill det året.

Spillet tar utgangspunkt i et interessant, historisk tankespill satt til 1989: Hva om Sovjet invaderte USA og Europa?

Se video fra «World in Conflict» her

.
Se skjermbilder fra «World in Conflict: Soviet Assault».


Nå er det snart duket for mer innhold gjennom slippet av «World in Conflict: Soviet Assault» til PC, en utvidelse som lar deg spille fra et annet perspektiv, som Sovjetisk soldat. I tillegg er det lagt til nye områder, nye filmklipp og cutscenes.

Konsollversjonene var imøtesett med en viss forventning men har nå blitt kansellert, bekrefter Massive Entertainment.

- KONSOLLVERSJONENE IKKE BRA NOK


 
Det å skulle overføre strategispill fra PC til konsoll er en hard nøtt å knekke.

De fleste utviklere blir tvunget til å kompromisse kraftig og gi ut et produkt som virker mindreverdig PC-versjonen.

Også «World in Conflict: Soviet Assault» ser ut til å ha møtt noen skjær i sjøen under prosessen med å konvertere spillet til konsoll.

Massive Entertainment har nå dratt pluggen for PlayStation 3- og Xbox 360-versjonene som søsterstudioet Swordfish har jobbet med en stund.

- På nåværende tidspunkt har vi ingen planer om å slippe konsollversjonene men kommer bare til å slippe «World In Conflict: Soviet Assault» til PC.

- Vi har høye krav til kvaliteten på de produktene vi lager, og hverken vi eller Ubisoft syns at konsollversjonene ble bra nok, sier Johan Oldbring, Associate Project Manager i Massive Entertainment, til
PressFire

.



Massive Entertainment og utviklingen av «Soviet Assault» levde en stund i uvisse etter at sammenslåingen av Activision og Blizzard fristilte en del studioer og prosjekter. Massive var ett av de som ble satt utenfor fusjonen av de to selskapene.

Men Ubisoft plukket opp Malmøstudioet høsten 2008, og utviklingen av «World in Conflict: Soviet Assault» til PC ble ikke nevneverdig forsinket.

- Hvordan påvirket eierskiftet dere og utviklingen av spillet?

- Mitt inntrykk av Ubisoft har hittil vært bare positivt. Som selskap har vi likt syn på kvalitet og det har vært nyttig for oss å få en annen synsvinkel på «Soviet Assault», forteller Oldbring.




PressFire kommer tilbake med et lengre intervju nærmere release.


«World in Conflict: Soviet Assault» slippes til PC i mars.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3