Ifølge Videogamer.com har StarCraft II-produsent Frank Pearce hos Blizzard nå uttalt seg om trenden hos PC-spillutviklere for å bekjempe piratkopiering.
Der forteller han at han tror «DRM (Digital Rights Management - journ. merk.) er en tapt kamp» og at de heller vil at teamet skal «fokusere på kule funksjoner og innhold, ikke anti-pirat-teknologi».
Pearce påpeker at det er håpløst for et spillselskap å gjøre et forsøk på å overgå kompetansen til alle brukerne der ute.
Ubisoft fikk tidligere i vår mye pepper for sin nye og kontroversielle kopibeskyttelse som krever at brukeren er online, selv om spillet egentlig ikke har noen nettfunksjoner.
Også kopibeskyttelsen til Ubisoft har i ettertid blitt knekt av crackere, noe som har resultert i et produkt som mange føler er mer brukervennlig enn det produktet du kjøper i butikken.
«StarCraft II»-produsenten mener at hemmeligheten for å holde brukerne på rett side av loven ligger i å lage så god integrering med internettjenester at spillerne vil betale for spillet.
Han mener deres nettløsning i battle.net 2.0 vil være så bra laget at folk vil være koblet til nettet for spillet «Starcraft II», og dermed må kjøpe spillet.
«StarCraftII:Wings of Liberty» slippes eksklusivt til PC 27. juli.