(PressFire.no): Electronic Arts har opplyst at «Battlefield 3» nå har solgt åtte millioner eksemplarer siden lanseringen i slutten av oktober.
Dermed oppgraderes tallet fra fem millioner, som gjaldt første uke i salg. Tre av disse stammet fra forhåndssalg.
EAs Eric Brown serverte disse ferske tallene i forbindelse med Baird Technology Conference i San Francisco i går, ifølge Game Informer. Totalt har utgiveren nå sendt ut 12 millioner eksemplarer av det svenskutviklede skytespillet til butikker.
Til sammenligning solgte «Call of Duty: Modern Warfare 3» 6,5 millioner bare i løpet av det første døgnet i salg (gjelder kun for USA og England).
Det gjør at denne spillserien satte rekord for tredje år på gang, og nok en gang ble et «Call of Duty»-spill tidenes mest innbringende underholdningsprodukt målt i kroner og øre, opplyste utgiver Activision etter lanseringen 8. november.
Activision har foreløpig ikke oppdatert salgstallet siden rekorden (6,5 millioner) som ble satt basert på det første døgnet skytespillet var i salg - fordelt kun på to land.
EA har ikke forventet å slå «Call of Duty» denne høsten, men har tydeligvis en langsiktig plan om å ta markedsandeler fra Activisions gullkalv.
- I årene som kommer skal vi definitivt slå Activision og «Call of Duty», uttalte EAs Europasjef, Jens Uwe Intat til MCV denne høsten.
- Det er ikke sikkert vi kommer til å gjøre det på dag én, men vi skal spise en stor del av markedsandelen fra Activision [med «Battlefield 3»]. De har hatt 90 prosent av skytespillmarkedet, og vi vil at det skal gå ned til 70 prosent. Personlig hadde jeg blitt enda mer fornøyd om de ble sittende igjen med 60.