- «Assassin’s Creed» bør bruke «Uncharted»-teknologi

Stemmeskuespiller savner helhet.

16. november 2011 21:24

(PressFire.no): Nolan North er mannen som spiller Nathan Drake i «Uncharted»-serien, men også Desmond Miles i «Assassin’s Creed»-spillene.

De to spillene har forskjellige teknikker for å tilpasse stemmeskuespillet til figurene i spillet. Nå ytrer North et ønske om at Ubisoft tar i bruk samme teknikk som Naughty Dog benytter under utviklingen av «Uncharted»-spillene.

Les vår anmeldelse av: «Uncharted 3: Drake's Deception».
Les vår anmeldelse av: «Assassin's Creed: Revelations»

- Utgjør en forskjell

Ifølge Nolan North er problemet at Ubisoft fanger kroppsbevegelsene separat fra ansiktet og hodet - i to operasjoner. I «Uncharted» fanger utviklerne kroppsbevegelsene sammen med ansiktsuttrykk og dialog.

Stemmeskuespilleren mener dette gjør at det føles oppdelt.

- Jeg skulle ønske at det ikke ble gjort separat. Ikke misforstå, de som jobber med kroppsbevegelsene gjør en kjempegod jobb, men det vil alltid være en slags separasjon når det gjøres på den måten, sier han i et intervju med CVG.com og fortsetter:

- Etter erfaringene mine med «Uncharted»-serien, hvor skuespillerne både gjør kroppsbevgelsene og stemmen, kan jeg fortelle at det absolutt er en forskjell.

Ikke villige til å kompromisse

Videre forklarer han at skuespillerne forholder seg til hverandre på en mer naturlig og unik måte, hvor subtile elementer fra dem blir fanget opp.

North mener også at man ikke må undervurdere spillernes evne til å legge merke til slike detaljer.

Tidligere i år fikk «L.A. Noire» mye oppmerksomhet for sin banebrytende animasjonsteknikk, som også fanger ansiktsuttrykk og kroppsbevegelser separat.

Flere spillstudioer, inkludert Naughty Dog, påpekte i den sammenhengen at dette var et kompromiss de ikke var villige til å gjøre. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3