Den australske delen av spillbutikkjeden GAME klarte ikke vente på den offisielle annonseringen, og la ut en digital poster som var såpass overbevisende at det var trygt å anslå at «Call of Duty»-utvidelsen de fristet med var ekte vare.
Siden den gang har Activision bekreftet «Call of Duty: Black Ops»-pakken, kalt Escalation, og nå nylig også sluppet en trailer og skjermbilder som gir oss en smakebit av hva den vil bestå av. (Traileren ser du nederst i denne saken).
Ettersom Activision og Microsoft annonserte sin avtale på E3 i fjor sommer, som innebærer at alle «Call of Duty»-utvidelser til og med 2012 først kommer til Xbox 360, må PS3- og PC-eiere vente. Sannsynligvis en måned, som har vært tendensen med de andre CoD-pakkene.
Den 3. mai kan altså Escalation lastes ned fra Xbox LIVE Marketplace. Dette er andre runde med påfyll til «Black Ops» sin flerspillerdel. Den første, kalt First Strike, satte nye rekorder på XBLA. Activision skriver i en pressemelding at 1,4 millioner lastet ned First Strike bare i løpet av de første 24 timene.
Escalation består av fem flerspillerkart, der ett av dem er spesielt myntet på zombiefans. De vandøde kan du igjen treffe på i brettet kalt Call of the Dead.
- I løpet av arbeidet med disse flerspillerkartene – Zoo, Convoy, Hotel og Stockpile – utviklet vi dem med det i bakhodet at de skulle bli distinkte opplevelser, noe som gir spillere variasjonen de higer etter både når det gjelder setting og gameplay, uttaler Mark Lamia, sjef for spillstudioet Treyarch.
- Jeg har ikke lyst til å avsløre noen overraskelser overfor zombiefans, men Call of the Dead tar det hele til et helt nytt nivå, fortsetter Lamia i pressemeldingen.
«Call of Duty: Black Ops»-utvidelsen kalt Escalation, lander på Xbox LIVE Marketplace den 3. mai. Prisen vil sannsynligvis bli 1200 Microsoft-poeng (som tilsvarer en hundrelapp), som er det de andre kartpakkene i denne spillserien har kostet – og den påfølgende helgen (fra fredag 6. mai) feirer Treyarch og Activision med en Double XP Weekend.