Nå kommer «The Witcher 3»

- Åpen verden som er enda større enn «Skyrim».

5. februar 2013 10:07

(PressFire.no): Da CD Projekt Red slapp fantastiske «The Witcher 2: Assassins of Kings», la de virkelig inn søknaden som en av de mest betydningsfulle rollespillutviklerne for øyeblikket. 

Polakkene har ingen planer om å skusle bort momentet, og avslører nå «The Witcher 3: Wild Hunt» gjennom det amerikanske spillbladet Game Informer.

Og ambisjonene er det ingenting å si på i det nye eventyret til Geralt fra Rivia, som skal utgis til pc og «toppkonsollene» neste år, ifølge IGN. Det må vel bety neste generasjons spillmaskiner?

Diger verden

- Den selvstendige oppfølgeren tar de fascinerende historiene og figurene, ikke-lineære historiene og vanskelige beslutningene som definerer serien, og putter dem i en verden som er 30 ganger større enn i det forrige spillet, frister Game Informer i en smakebit på sniktitten fra deres kommende utgave. 

All den nye landmassen skal bekle et soneløst åpen verden-spill, i motsetning til forgjengernes inndeling i kapitler. Dermed stiller det seg direkte opp mot rollespillyndlingen fra 2011.

- Den enorme verdenen er enda større enn de lange slettene i «Skyrim», fortsetter bladet.

Før helgen avslørte det raskt voksende spillstudioet sin nye spillmotor, som skal kunne måle seg på de aller hvasseste skytespillmotorene. Nå er det klart at den havner under panseret på «The Witcher 3: Wild Hunt» også, ifølge Game Informer.

Tre typer oppdrag

En bruker på det populære spillforumet NeoGAF hevder å ha fått tak i den digitale utgaven av det kommende bladet, og melder om flere betydningsfulle forandringer på serien.

På grunn av den mer løsslupne verdenen, skal historien og konsekvensene fortelles i tre lag. På det enkleste handler den visstnok om å snekre gjenstander, drepe monster og løse oppdrag.

Videre kan man angivelig blande seg inn i den politiske situasjonen ved å løse større oppdrag i hver av regionene, uten at dette utdypes videre. Oppdragene skal, som tidligere, ha stort fokus på personlige konsekvenser.

Overhalet kampsystem

Også kampsystemet hevdes å ha fått helt nye detaljer. For eksempel skal den veletablerte hovedpersonen kunne lese seg opp på fiendenes svakheter for så å utnytte dem til ekstra heftige angrep.

Om du møter en vampyr, skal du ifølge forumbrukeren kunne klaske den i en giftkjertel for å avvæpne giftangrep, eller kjøre påler gjennom begge hjertene dens for å drepe den momentant.

I tillegg blir det visst mulighet til å lese regelrette gåter, en ganske uvant rolle for den slåssefikserte heksejegeren. Knappesekvensene, såkalte «quick time events», skal være borte for godt.

Siden verdenen er adskillig større enn før, skal visst Geralt også kunne hive seg opp på hesten eller bare hamre «fast travel»-knappen.

IGN skriver at CD Projekt har planer om å polstre spillet med gratisutvidelser slik de også gjorde med «The Witcher 2». Under kan du se en introduksjon til spillet fra Game Informer og utviklerne. 


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3