Kan strategi-geniene redde Alien-spillet?

Livstegn fra «Alien: Isolation».

7. januar 2014 13:34

(Pressfire.no): «Alien: Isolation» er ikke en helt ukjent tittel. I fjor høst dukket det opp rykter om denne uannonserte utgivelsen, som skal være under utvikling hos Creative Assembly, teamet bak de populære «Total War»-spillene.

Blant tidlig info som forelå denne gangen var at spillet skal være inspirert av utgivelser som «Bioshock» og «Dishonored» - altså være mer stemningsfylt, intenst og spennende. Hovedpersonen skulle være datteren til den opprinnelige «Alien»-heltinnen Ripley.

Nå har det altså dukket opp litt mer informasjon. Det kommer fra Xbox-nettbutikken, der noen ved en feiltagelse har publisert et oppslag om spillet.

 

Følger opp filmen

Ifølge den nye infoen stemmer mye av det vi hadde hørt. Det er faktisk Creative Assembly som jobber med spillet. Og plottet omhandler faktisk Amanda Ripley, datteren til legendariske Ellen.

«Isolation» skal foregå femten år etter hendelsene i «Alien»-filmen, og Amanda er på et oppdrag for å finne sin mor. Spillet skal tydeligvis ha et overlevelsesfokus, der du vil måtte bruke begrensede ressurser, improvisere og i det hele tatt forsøke å komme levende ut av truende situasjoner. 

Faktaarket nevner ellers støtte for kooperativ spilling, men ellers vet vi ikke spesielt mye mer. Den tidligere lekkasjen nevnte at spillet skal komme både til Xbox 360/PS3-generasjonen, samt de nylanserte Xbox One og PlayStation 4.

 

Fortsatt relevant?

«Alien»-serien fikk en alvorlig nedgang i omdømmet etter fjorårets elendige «Aliens: Colonial Marines». Det skal altså litt til før vi har troen på et «Alien»-spill igjen, men kanskje Creative Assembly klarer å snu den negative trenden.

Vi følger med for mer informasjon.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3