«Fallout: New Vegas» uten returbillett

Utvikleren velger å «låse» spillet etter hovedhistorien.

23. august 2010 16:19

Etter lanseringen av det omfattende og kritikerroste rollespillet «Fallout 3» fra 2008, kom det en oppdatering som åpnet for at du kunne gå tilbake til spillet etter at du var ferdig med historien. Dermed ble det mulig å ta et nytt dypdykk i spillet for å rydde opp i alle oppdrag du aldri fikk utført i første omgang.

Men det blir ikke tilfelle i oppfølgeren «Fallout: New Vegas», avslører Josh Sawyer fra Obsidian Entertainment overfor 1up.com.

- Vi la mye energi i avslutningen – vi vet at slutten er virkelig populær hos folk, så vi ville forsikre oss om at det er mye variasjon, forteller han.

- I utgangspunktet snakket vi om å ha muligheten til å spille videre, men fordi forandringene som kan skje i slutten er så store var det to ting vi kunne gjøre: Enten å ha hendelser med følelse av stor innflytelse mot slutten, men ikke like stor etter selve slutten, eller å ha små hendelser uten særlig følelse av innflytelse.

Dermed ser det ut til at du må være temmelig nøye med arbeidet du legger ned i spillet helt fra starten av, ellers kan du gå glipp av noe vesentlig. Men Jason Bergman forteller til Destructoid.com at spillet automatisk lagrer før sluttdelen av spillet. Dermed blir det mulig å gå tilbake for å utføre eventuelle oppdrag du har igjen. 

Handlingen i «Fallout: New Vegas» finner sted tre år etter «Fallout 3» og blir stjernespekket med skuespillere som bidrar med stemmer, deriblant Matthew Perry kjent fra «Friends».

«Fallout: New Vegas» utvikles til PC, Xbox 360 og PS3 og slippes 22. oktober.


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3