Vil gi 007 samme behandling som «Walking Dead»

- Frustrert over de som gjør ham til en massemorder.

8. januar 2014 11:40

(PressFire.no): Telltale Games opplevde den store forløsningen i fjor med «The Walking Dead»-spillene sine. Ikke bare ble det en lukrativ affære for California-utviklerne – det ble også kritikeryndlingen og høstet en rekke priser.

På slutten av fjoråret startet sesong to av zombiedramaet. Telltale sparket i samme periode i gang sitt nye prosjekt, «Wolf Among Us», basert på «Fables»-tegneserien.

De to grunnleggerne av spillstudioet, Kevin Bruner og Dan Connors, forteller OXM om drømmeprosjektene de foreløpig ikke har fått realisert. De sikter mot stjernene og nevner ubeskjedent «Star Wars». Et annet kjent navn de har lyst til å bli bedre kjent med, inkluderer en velkjent agent.  

Spionering og intriger

- Jeg er en stor Bond-fan, og har alltid blitt frustrert av spillene som gjør ham til en massemorder, sier Kevin Bruner.

Han er en superspion, og det krever noen helt andre egenskaper. Filmene portretterer ham mindre som en massemorder. Det er ikke mye drap i bøkene, heller – mer spionering og intriger.

I fjor mistet Activision en Bond-spillisens de hadde fra 2006, da de tok over denne fra EA. Før lisensen gikk ut, rakk Activision å slippe «James Bond 007: Blood Stone» og «007 Legends».

Vil skape noe større enn en spillserie

Dan Connors drømmer på sin side om et originalt spill, et nytt merkenavn de selv skaper i Telltale-lokalene, og som ikke hviler på en eller annen tegneserie- eller Hollywood-lisens.

Det å lisensiere har spilt en stor rolle for å tillate dette selskapet å gjøre så mye som vi har gjort, uten å løpe risikoen forbundet med å lage en helt ny serie uten noe bagasje.

- Men i takt med at vi blir større, og kan balansere noe slikt, blir tanken på dette mer og mer innbydende, sier Connors om drømmen rundt å skape noe eget.

- Vi ser på det slik: «klarer vi å engasjere noen skikkelige storheter innen historiefortelling til å komme og jobbe med oss med noe som ikke bare er en spillserie, men et fullblods underholdningsprodukt bestående av tegneserier eller tv-serie - og på den måten bygge alt sammen, samtidig?

- Vi ser på dette som den neste greia, røper Telltale-sjefen.

- Perfekt timing for helt nye idéer

Akkurat denne planen, som handler om å lage noe eget, skisserte også Dan Connors da vi møtte ham på Game Developers Conference i San Francisco i fjor.

- Med tiden tror jeg interaktiv og tradisjonell underholdning blandes, og da blir interaktiviteten den nye biten. Derfor tror jeg timingen er perfekt for å prøve å komme frem til helt nye idéer som tar høyde for det, fortalte Connors til PressFire 

I forbindelse med prisshowet VGX like før jul, bekreftet Telltale Games at de nå har sparket i gang utviklingen av ytterligere to serier. Både «Game of Thrones» og «Borderlands»-universet får episodiske eventyr signert denne gjengen, og startskuddet for begge disse prosjektene skjer visstnok i løpet av året.

FOTO (hovedbilde): MGM/SF Norge.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3