(PressFire.no): Det er jo nesten ikke til å tro at spillet snart er ute, etter all den tiden «Owlboy» har vært i utvikling.
Ti lange år har det gått, og som skulle rundes av med en slags «Post-isj Mortem» på den amerikanske spillmessa PAX, der gutta i D-Pad skulle fortelle om erfaringer rundt spillets lange utviklingstid – og gi en endelig lanseringsdato.
Simon i det bergensbaserte studioet sier at de slett ikke har ligget på laubærene under utviklingen.
– Det har ikke vært noen unnasluntring her. Vi har bokstavelig talt sittet og jobbet på dette spillet nå i åtte år i strekk. Det er ikke sånn at vi har sittet i «developer hell». Det var bare så lang tid som det tok.
Les mer i vårt dyptpløyende intervju her: – Om det kommer tilbud fra spillselskap, så sier vi «fuck you»
Nå har dagen på PAX kommet og gått, og lovnaden om lanseringsdato holdt: «Owlboy» slippes 1. november.
I annonseringens lykkerus har D-Pad også jekket ned prisen på spillet frem til i morgen, og sluppet en liten teaser-trailer som viser spillets flotte pikselkunst.
«Owlboy» slippes først og fremst til pc, men en portering til andre plattformer vurderes, skal vi tro D-Pad-gutta.