Denne tilleggspakken vil bringe tankene tilbake til klassiske snikespill

«BioShock» får en ekstra vanskelig vri.

28. februar 2014 10:31

(PressFire.no): De som spilte «BioShock Infinite» husker kanskje den knallharde 1999-modusen, som ble låst opp etter at man spilte gjennom spillet på en av de tradisjonelle vanskelighetsgradene (eller tastet inn Konami-koden).

Navnet var en referanse til gode, gamle skytespill som gjerne krevde litt mer av spilleren. Og følgelig forandret 1999-modusen på en rekke parametre i «BioShock Infinite», som mer skade fra fiender, mindre ammunisjon, mindre helse, ingen hjelpemidler til navigasjon, mer nøyaktige fiender og mer.

Nå som den andre, og siste, tilleggspakken til spillet er på vei, bekrefter utviklerne i Irrational Games at også denne får en tilsvarende supervanskelig variant.

Pakken, som heter «Burial at Sea: Episode 2», slippes 25. mars, og i denne spiller du som Elizabeth. Dermed er det mer fokus på sniking fremfor direkte kamp.

Og den ekstra vanskelige modusen som henger sammen med pakken heter 1998 Mode. Det foreligger ikke veldig mange detaljer om innholdet, men kort fortalt skal den kreve at man spiller gjennom episoden kun med ikke-dødelige verktøy.

Enda mer sniking, med andre ord.

Referansepunktet er for øvrig ganske artig. Illustrasjonsbildet til 1998 Mode spiller direkte på coveret til snikeklassikeren «Thief: The Dark Project». Som ble lansert i 1998. Og hvem var sjefsdesigneren for «Thief»? Jo, ingen ringere enn «BioShock»-skaperen Ken Levine.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3