Litt som «Uncharted i verdensrommet»

Samtidig vil «Dead Space 3» skremme vannet av deg.

5. juli 2012 15:52

LOS ANGELES (PressFire.no): Det gjorde småvondt å følge utviklingen til den stakkars ingeniøren Isaac Clarke fra «Dead Space» til oppfølgeren.

Litt fordi den actionfokuserte lillebroren ikke helt nådde opp til skrekkperlen, men mest fordi vi måtte styre en nitrist, desperat hovedperson som hadde mistet alt.

I et iskaldt rom på årets E3-messe satte vi oss ned og slo av en prat med spillprodusent Shereif Fattouh, som ga et innblikk i hvordan det går med hodet til Clarke i den kommende oppfølgeren.

Han utdypet også den splitter nye samarbeidsdelen, de nye snødekte områdene og hvordan balansen mellom skytespill og skrekk blir denne gangen. Hele praten ser du i videoen på toppen av denne siden.

Det ville ikke tatt oss helt på senga om dette ble et slags «Uncharted i verdensrommet».

Spillet slippes til Windows, Xbox 360 og PlayStation 3 neste februar.

Reporter: Lasse Lervik, Foto: Endre Vellene, Klipp: Marthe Marie Moen

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3