«Fable II»-rabatt og nye rykter om oppfølger

Begge utvidelsene til «Fable II» kan nå handles til en mer sympatisk pris, samtidig som et tredje spill i serien er bekreftet i bryllupsannonse.

30. juni 2009 12:22

Peter Molyneuxs ambisiøse og eventyrlige rollespill «Fable II» har fått to nedlastbare utvidelser, først «Knothole Island» og sist «See The Future».

Les også: Anmeldelsen av «Knothole Island».
Les også: Anmeldelsen av «See The Future».

Denne uken skrur Microsoft på sjarmen, og jekker prisen på førstnevnte ned til 560 Microsoft-poeng – fra 800. Dermed matcher prisen «See The Future», som var rimeligere ved lansering denne våren.

UVANLIG SPILLANNONSERING

I norske kroner tilsvarer 560 Microsoft-poeng 46 kroner, så du kan altså skaffe deg begge utvidelsene til spillet for under 100 kroner.

Tilbudet på «Knothole Island» gjelder en uke, for etter 6. juli prises pakken til 800 MP igjen.

Se også: Skjermbilder fra spillet.

Samtidig ruller «Fable III»-ryktene videre, selv om Microsoft enda ikke vil snakke om spillet.

Først var det Twitteren til TV-fjeset Jonathan Ross som blåste nyheten om at spillet faktisk eksisterer, og nå sist en bryllupskunngjøring i New York Times (!).

Lionheads Joshua Atkins skal gifte seg med sin utkårede Amy denne helgen. Under oppføringene av forestående bryllup står det å lese at Joshua jobber med «Fable III».

Kanskje ikke så overraskende at et tredje spill er på trappene, tatt i betraktning at 2'eren solgte bra (over 2,5 millioner) og fikk flotte kritikker. Det mest uventede i denne sammenhengen er at spillet blir bekreftet i bryllupsseksjonen hos New York Times.

Under E3 i Los Angeles tidligere i sommer avslørte Peter Molyneux at hans Lionhead Studios jobber med et spill som benytter seg av teknologien i Project Natal, kodenavnet for Microsofts vidunderboks som registrerer bevegelse og kjenner igjen stemmer.

«Milo», foreløpig navn for spillet, lar deg interagere med en ung gutt på skjermen, og Molyneux var som vanlig ubeskjeden nok til å hevde at dette er spillet som vil revolusjonere måten man lager digital underholdning på.

Se demonstrasjon av Milo her.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3