Klar for en ny runde i ringen?

«Fight Night: Champion» tar opp hansken fra fjorårets «Fight Night: Round 4».

21. juli 2010 11:31

EA Sports har annonsert et nytt Fight Night-spill, boksespillserien som vi senest i fjor sommer fikk et nytt møte med. «Fight Night: Round 4» pustet liv i serien etter at den hadde ligget litt i brakk i tre år. Kjennetegnet med disse spillene er at de ofte har demonstrert nye milepæler innen grafikk og hardtslående fysikk, og dette er også fokuset når EA skryter litt av «Fight Night: Champion».

- Fight Night-serien har konsekvent levert en av de beste sportsopplevelsene gjennom hver utgivelse. EA Sports’ «Fight Night: Round 4» var et sjangerdefinerende spill, og banet vei mens bransjen dreide mot fysikkbaserte sportsspill. «Fight Night: Champion» vil igjen danne ny grunn og gi en sportsopplevelse ulikt noe annet du har sett i sjangeren til dags dato, skryter EA Sports’ Andrew Wilson i pressemeldingen.

Les også: Vår anmeldelse av «Fight Night: Round 4».

EA skriver videre at man har endret mye i spillet, blant annet har man raffinert det fysikkbaserte animasjonssystemet som tillater deg å dukke, punche og bevege deg rundt i ringen smidig og raskt. «Fight Night: Round 4» inneholdt etter en utvidelse muligheten til enten å servere motstanderen slag gjennom høyre analogstikke – eller ved å trykke på knapper. EA skriver at de til det neste Fight Night har endret kontrollsystemet. Dette har de kalt Full Spectrum Punch Control.

Utvikleren sier at Full Spectrum Punch Control vil «gi det mest realistiske punchingsystemet noen gang sett i et slåssesimulatorspill» men at systemet også klarer å levere «en tilgjengelig opplevelse som vil gjøre «Fight Night: Champion» til den mest brukervennlige utgivelsen i seriens historie».

«Fight Night: Champion» utvikles av EA Vancouver i Canada, som også sto bak «Fight Night: Round 4». Spillet skal slippes en gang i 2011, og da til PlayStation 3 og Xbox 360.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3