Facebook og Twitter før jul

Microsoft inkluderer ikke Facebook og Twitter i sin høstoppdatering, men lover å integrere disse to sosiale verktøyene før jul.

30. juli 2009 18:21

På E3 lanserte Microsoft planer om å integrere Twitter og Facebook på Xbox 360, og de fleste antok at dette var nyheter som ble rullet ut under den årlige høstoppdateringen. Microsoft bekrefter nå at disse nyhetene kommer i løpet av året, men at de slippes i separate oppdateringer.

Les også: Slik var Microsofts E3-brief.

Overfor Eurogamer sier James Halton i Microsoft at det blir Twitter og Facebook på oss i løpet av høsten, og garantert før 2010.

- Det skjer før jul. En god del av grovjobben er allerede gjort på applikasjonene som kommer, sier Halton, som ellers holdt kortene tett til brystet om videre planer.


MER NYTT PÅ 360 FREMOVER

Andre nyheter som kan komme i lignende firmwareoppdateringer, eller integreres i høstoppdateringen på Xbox 360, er Last.fm - musikkstreamingtjenesten som også ble avslørt under E3-briefen til Microsoft i juni.

Og, ikke minst, filmtjenesten som også gir oss i Norge muligheten til å leie spillefilmer digitalt i full HD. Tjenesten har Microsoft døpt Zune.

Les også: Filmtjeneste som inkluderer Norge.
Les også: Twitter, musikktjeneste og Facebook på Xbox 360.

Den siste store softwarenyheten for Xbox 360 som ble rullet ut på E3, er muligheten til å kjøpe spill direkte til 360-konsollen. Games on Demand, som dette kommer til å hete i menyene, slippes i høstoppdateringen 11. august.

Det er snakk om titler som dominerte bestselgerlister for cirka ett år siden eller mer, type «Mass Effect», «BioShock» og «LEGO: Star Wars», som du snart skal få muligheten til å kjøpe digitalt til en hyggelig pris. Et trekk som garantert er motivert av bruktsalget av spill som har vokst voldsomt de siste årene.

Se også: Slik blir din nye 360-meny.

Microsoft har ikke utelukket at de også kan komme til å selge utvalgte, ferske fullprisutgivelser via sin Games on Demand-tjeneste, men det er primært Xbox Originals-utvalget kombinert med gårsdagens bestselgere som først rulles ut.

Under demonstrasjonene hos Microsoft på E3 var prisen for spillene satt til 19,99 dollar, altså ingen Microsoft-tullepenger i selve kjøpsmenyen, men så langt har ikke priser blitt bekreftet fra Microsoft.

Games on Demand rulles ut gjennom høstoppdateringen 11. august, mens Twitter og Facebook kommer før jul. Vi venter i spenning på noe håndfast i forhold til filmtjenesten Zune.

Se video med en sniktitt på høstoppdateringen som du finner fra 11. august:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3