(PressFire.no): I 2010 sa en av mennene bak «Assassin’s Creed» og «Assassin’s Creed II», Patrice Désilets, opp jobben sin i Ubisoft til fordel for en jobb i THQs studio i Montreal, Canada.

Men da THQ gikk konkurs gikk hele portfolioen og stallen på auksjon, og det ble til slutt Ubisoft som kjøpte Montreal-studioet til THQ.

Dermed havnet Désilets tilbake på lønningslistene til den franske spillgiganten og en talsperson fra Ubisoft fortalte i den sammenheng at de var «veldig glade for å ønske Patrice velkommen tilbake til Ubisoft».

 

- Ikke enige

Alt har imidlertid ikke gått som ønsket – i går kunne nemlig Ubisoft i en offentlig uttalelse til spillmagasinet Game Informer fortelle at Patrice hadde forlatt studioet.

I skrivet heter det at Patrice og Ubisoft ikke har klart å bli enige om visjonene til studioet, og resultatet er at han har forlatt studioet.

 

- Eskortert ut av vakter

Men kort etter at Ubisoft kunngjorde avgangen, tok også Désilets bladet fra munn og hadde en annen versjon av hva som har skjedd:

- I motsetning til dagens uttalelser ble jeg sparket av Ubisoft, forteller Désilets via sin agent og fortsetter:

- Jeg fikk personlig beskjed, hvor jeg fikk en oppsigelse i hånda og ble eskortert ut av bygningen av to sikkerhetsvakter uten å få ta farvel med noen andre eller hente mine personlige eiendeler.

- Det var ikke min avgjørelse.

Videre hevder han at handlingene er «grunnløse og ufortjente» og at han «akter å slåss kraftig mot Ubisoft for sine rettigheter, for teamet og for spillet sitt.»

Montreal-studioet består av rundt 170 utviklere og de skal ha to spill i utvikling under arbeidstitlene «1666» og «Underdog». 

I tillegg til «Assassin's Creed» og «Assassin's Creed II» skal Patrice Désilets også ha bidratt til blant annet «Prince of Persia: Sands of Time» og «Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots».

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

«Donkey Kong»-juksemakeren varsler søksmål mot Guinness Rekordbok

Har lagt ut et gigantisk dokument for å bevise sin uskyld, men møter sterk motstand.

Les mer

- Langt fra en definitiv versjon av «Final Fantasy VIII»

Merkelige feil og mangler holder den nye versjonen tilbake. Her er ukas Rad Crew-podcast.

Les mer