Bråk i «Bodycount»-leiren

Stuart Black slutter i Codemasters etter rapporter om krangling etter E3-visningen av spillet.

20. juli 2010 12:32

I en overraskende annonsering kunne Codemasters i går fortelle at Stuart Black, mannen bak «Bodycount», vil forlate studioet før spillet er ferdig. Stuart Black blir sett på som hjernen bak spillet, som også blir ansett som den åndelige oppfølgeren til det skyteglade actionspillet «Black» fra 2006, som også Stuart Black stod bak.

Men nå forlater han altså Codemasters-studioet før han nye hjertebarn får sjansen til å nå butikkhyllene.

- Etter å ha skapt en fantastisk visjon for «Bodycount» har Stuart etter tre år med oss nå valgt å flytte på seg. Han vil gjøre ferdig sin designrolle i løpet av oktober i en overgangsfase hvor han vil jobbe sammen med teamet, som til slutt vil ferdigstille spillet, sier studio manager Adrian Bolton fra Codemasters Guildford i en uttalelse til Eurogamer.

NY MANN TAR OVER

Ifølge Gamesindustry.biz skal grunnen til at Black slutter skyldes en uoverensstemmelse i forbindelse med visning av spillet under årets E3. Det er visstnok produsent Andy Wilson som nå vil ta over ansvaret for å demonstrere spillet utad, mens Black kun skal fokuserer på å gjøre ferdig designet før han slutter.

Ifølge Eurogamer skal også Tom Gillo, en av produsentene for spillet, allerede ha sluttet og ha blitt erstattet med en prosjektleder.

Codemasters forteller også Eurogamer at dette ikke vil påvirke videre utvikling eller slippdato for spillet. Ifølge selskapet utgjør teamet fremdeles 80 personer.

«Bodycount» utvikles til Xbox 360, PC og PS3 med samme spillmotor som ble brukt i «DiRT 2» og «Operation Flashpoint: Dragon Rising». Spillet skal etter planen slippes tidlig i 2011.

Se E3-traileren her:


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3