(PressFire.no): Det kan virke som om «System Shock 3»-utviklingen ikke har gått slik som planlagt, og at spillet nå står i fare for å aldri bli ferdig.

I en artikkel på VGC.com er det samlet informasjon om flere ansatte ved OtherSide Entertainment som skal ha oppdatert LinkedIn-profilene sine til å si at de ikke lenger jobber ved studioet. Enkelte av disse skal ha blitt sagt opp mot slutten av fjoråret, mens andre sluttet først denne måneden.

RPGCodex-forumet skriver det som angivelig skal være en utvikler hos OtherSides Boston-studio at det har vært problemer under hele utviklingen, både med teknologien rundt spillmotoren Unity og at de lå veldig bakpå med innholdet.

Ifølge han er det nesten ingen ansatte igjen.

Kotakus gravejournalist og redaktør Jason Schreier sier han også har hørt at teamet bak spillet har blitt kuttet ned, men at Warren Spector fortsatt jobber med å finne en løsning – han ved derimot ikke hvor mange som er igjen på prosjektet.

«System Shock 3» ble annonsert rundt juletider i 2015. I 2017 annonserte svenske Starbreeze at de hadde kjøpt utgivelsesrettighetene til spillet, og at de skulle pumpe rundt 100 millioner kroner inn i prosjektet.

Det gikk dessverre ikke bra, det heller. Starbreeze gikk på flere økonomiske smeller i årene etter, og i 2018 måtte selskapet sette i gang tiltak for å hindre konkurs. Rettighetene til utgivelsen av «System Shock 3» ble for et år siden solgt tilbake til OtherSide og Spector, og dermed stanset også pengestrømmen.

Det er enda ikke kommet en offisiell uttalelse fra OtherSide.

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

PlatinumGames har avslørt sitt neste spill

«Project G.G.» blir det første spillet de eier selv.

Les mer

Anmeldelse: Dreams

Skaperne av «Little Big Planet» og «Tearaway» har skrudd konseptet «Play, Create, Share» opp til 11.

Les mer