(PressFire.no): Det begynte egentlig som et påbygg etter lanseringen av «Klang» (2016) til konsoll, men så ballet det på seg, forteller spillskaper Tom-Ivar Arntzen.

- Man skulle få et dypere innblikk i «Klang»s spillverden igjennom et lite rytmespill som skulle fungere på en rekke plattformer og kontrollertyper.

Fire år etter kommer nå «Klang 2» i stedet.

 

- Følte meg ikke ferdig

Nå er han i siste innspurt før utgivelsen av oppfølgeren til musikk-rytme-plattform-spillet «Klang».

- Jeg følte meg ikke ferdig med serien etter utgivelsen av originalen. Rytmeaspektet kunne raffineres, og spilluniverset utforskes dypere.

Det viste seg også at de som testet påbygge likte versjonen av spillet bedre enn originalen.

- Det endte jeg opp med å anse det som en skikkelig oppfølger.  

- Siden det uansett finnes utallige eksempler på spillserier som først nailer konseptet sitt på andre forsøk, kunne jeg like så greit gi serien et fullverdig forsøk til.

 

Destillert 

Den mest åpenbare endringen er å bevege seg bort fra plattformdelen – det for mer «fokusert og strømlinja spillmekanikk». Slik blir det mer et «tradisjonelt» rytmespill sammenlignet med det første spillet. 

Arntzen avslører også et ønske om å engang relansere originalen med nyvinningene fra det nye spillet.

Den siste pussen pågår nå før en snarlig annonsering på Steam om noen uker. Spillet er også planlagt for PS4, Switch og Xbox One i løpet av året.

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

PlatinumGames har avslørt sitt neste spill

«Project G.G.» blir det første spillet de eier selv.

Les mer

Anmeldelse: Dreams

Skaperne av «Little Big Planet» og «Tearaway» har skrudd konseptet «Play, Create, Share» opp til 11.

Les mer