(PressFire.no): Det nye «Star Wars»-spillet fra Respawn Entertainment og Electronic Arts har vist seg å bli en stor suksess på salgslistene, og ikke rent ille mottatt av spillerne heller.

En stjerne lang, langt bort i margen der.

Men det viser seg at da Respawn Entertainment skulle få grønt lys for prosjektet hos Lucasfilm var det ikke unison applaus.

Det avslører nå en av sjefsutviklerne på spillet, Stig Asmussen i en podcast for spillutviklere.

- Det var ikke veldig komfortable. Jeg pitcha «hei, hva om vi lager et spill om jedier og jedi-krefter, og de var ikke veldig komfortable med det. Det svarte tilbake og sa «hva med laserpistoler og dusørjegere?»

Asmussen påpeker videre at det var ikke sånn de hadde bygget utviklingsteamet.

- Du kunne like gjerne ha spurt oss om å begynne utviklingen på et racing-spill da. Jeg tror ikke noen hadde vært fornøyd med det resultatet.

- Det jeg lærte av dette er at Jedi er den hellige gral. For å lage et spill om Jedi må du fortjene det.

Han forteller videre at det gikk litt fram og tilbake før de skjønte hva de ville lage.

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

Har du «Tetris» på mobilen?

Om det er laget av EA bør du lese dette.

Les mer

Nintendo vant forbrukerrettsaken mot Norge og Tyskland

Søksmålet om forhåndsbestillinger av spill på Switch forkastet. Anken kan ta halvannet år.

Les mer