(PressFire.no): VI har tidligere skrevet om den tidligere Ubisoft-ansatte spillskaperen Patrice Désilets, som brøt ut av studioet i Quebec for å jobbe for THQ.

Etter at THQ la inn årene valgte Désilets å starte sitt eget spillstudio, Panache Digial Games, og kunngjorde spillet «Ancestors: The Humankind Odyssey».

 

Dette skal være tidlig skisse.
Ville ha tilbake spillet sitt

Men det hører også med til historien at han i 2013 åpnet sak mot Ubisoft over rettighetene til spillet «1666: Amsterdam» - spillet han jobbet på i THQ før de stengte dørene.

Ubisoft kjøpte rettighetene fra konkurssalget til THQ, men Désilets hevdet å ha kontraktfestet at han kunne kjøpte rettighetene tilbake og fortsette jobben på spillet.

 

Legger krangelen bak seg 

I en felles pressemelding fra begge sider fortelles det at de nå legger til side disputten og Désilets får rettighetene til spillet han begynte på hos THQ.

Sjef for Ubisofts spillstudioer i Montreal og Toronto forteller i pressemeldingen at enigheten er godt for begge parter, og at de heller vil bruke tiden på å lage spill.

Désilets forteller videre at han nå kan vie all sin tid til å utvikle «Ancestor: The Humankind Odyssey».

Han påpekte også i 2013 overfor Gamesindustry at det vil være vanskelig å lage «1666: Amsterdam» for et lite og uavhengig studio.

Han har imidlertid lekt med tanken om å lage det som et episodebasert spill. 

Annonse

Kommentarer