Denne brukeren har ikke startet noen tråder ennå.
I artikkelen: Sony kjører to State of Play-sendinger torsdag
•
01.09.2026 20:34
Skal jeg la meg selv bli litt hypet om noe PSVR2? 😂
På Series X, ja, men ikke på Helix som blir hel-digital uansett. Og dermed kommer ikke noe som er før Xbox One med siden de diskene ikke har egne ID-er. Og de ID-ene er jo grunnen til dette i det hele tatt fungerer. Og det er nok derfpr dette systemet er i gang. Dette blir broen til hel-digitalt fremtid, også via Xbox.
Artig nok kan ikke Sony gjøre det samme fordi PS4/5 disker angivelig ikke har slike ID-er, om jeg forstår dette riktig.
Men hvem kjøper fysisk til Series X i disse dager?
Ifølge tall fra Circana (dette er USA tall) var det ca 91% av salgene digitale og det uten Gamepass med i regnestykket. Og i 2025 var 66% av Xbox salgene de uten diskdrev (der er nok Series S i bildet og tenker jeg, men finnes diskløs Series X).
Så er det noen som lett går over til hel-digitalt er det Xbox folka.
Men en veldig grei løsning dette.
Artig nok kan ikke Sony gjøre det samme fordi PS4/5 disker angivelig ikke har slike ID-er, om jeg forstår dette riktig.
Men hvem kjøper fysisk til Series X i disse dager?
Ifølge tall fra Circana (dette er USA tall) var det ca 91% av salgene digitale og det uten Gamepass med i regnestykket. Og i 2025 var 66% av Xbox salgene de uten diskdrev (der er nok Series S i bildet og tenker jeg, men finnes diskløs Series X).
Så er det noen som lett går over til hel-digitalt er det Xbox folka.
Men en veldig grei løsning dette.
I artikkelen: Xbox-sjefen vil ikke bekrefte diskstasjon i Helix
•
31.08.2026 21:25
Joda. De produseres ennå, men ikke like mye som i "gullalderen" sin.
I artikkelen: Sony kjører to State of Play-sendinger torsdag
•
31.08.2026 21:24
Hele TO sendinger faktisk. Den er jo artig. Seff jobber jeg da, men hadde mye flaks med sendinger det siste så er litt bortskjemt. Håper i hvert fall ett kult spill åpner øynene mine =)Dette er non etterfulgt av en Nintendo Direct. Nå er det virkelig på tide å se om denne OOT Reborn greia er noe jeg vil ha.
Men er vel ikke noe poeng for meg å se dette siden jeg er så blasert uansett xD
Men er vel ikke noe poeng for meg å se dette siden jeg er så blasert uansett xD
I artikkelen: Xbox-sjefen vil ikke bekrefte diskstasjon i Helix
•
31.08.2026 21:07
Jeg håper jeg tar feil her, men tror ikke det, Helix får ikke diskdrev. Den blir hel.digital akkurat som PS6. Den blir heller ikke en åpen PC-konsoll. Asha skal ikke stå bak en svindyr konsoll hvor gameren gir Valve og GOG pengene sine. Den drømmen er nok også å bare putte bak seg.De var visst snakk om det med forrige ledelse, men de er long gone nå. Asha is queen og hun er der for å tjene penger på Xbox, ikke gi til Valve.
Det gjeler og Gamepass, som ifølge en del folk skal barberes ned en del og det blir færre day one spill. Er jo logisk siden GP spiser salg av spill.
Ermye jobb med å redde Xbox nå etter de ikke så positive salgene til S/X. Helix må selge mer enn dobbelt så mye og folk må kjøpe fra Xbox store og abonnere på GP for at pengene skal renne inn.
Det gjeler og Gamepass, som ifølge en del folk skal barberes ned en del og det blir færre day one spill. Er jo logisk siden GP spiser salg av spill.
Ermye jobb med å redde Xbox nå etter de ikke så positive salgene til S/X. Helix må selge mer enn dobbelt så mye og folk må kjøpe fra Xbox store og abonnere på GP for at pengene skal renne inn.
I artikkelen: Her er 26 minutter fra «GTA VI»
•
29.08.2026 23:54
LØL xDVet nå ikke helt om jeg er blasert, men er i hvert fall veldig kjent for å være dritkresen til tider =) Og det gjør ikke vondt i det hele tatt. Tvert i mot. Jeg bruker mye tid på å finne ut av ting som for eksempel spill før jeg går inn for et kjøp eller ei.
Datt ut av GTA en stund siden. Etter Vice City egentlig, men når jeg hørte et GAT spill med to hovedfigurer inspirert av typ Bonnie and Clyde bled jeg faktisk litt gira. Tenkte typ "om de gjør dette bra er jeg tilbake i GTA universet" men de 26 minuttene fra torsdag dyttet meg i motsatt retning dessverre. Dette er mer en teknsik veldig bra "crime simulator" som handler om Lucia og sidekicken hennes, Dufus.
Jeg er nok ikke i målgruppen her fra hva jeg så sist. Kanskje jeg blir mer overbevist når de viser mer, fordi har lyst til å bli det, men enn så lenge bruker jeg penger og tid på noe annet.
Vi er ikke alle like og med det kan vi ikke like det samme. Og det er jo bra.
MEN!!! Jeg blir veldig glad å lese alle de positive kommentarene om spillet. Folk er helt i 100 og helt kanongira og det synes jeg er kjempemoro. Dere for godkose dere med spillet når det kommer. Kanskje jeg blir med på leken, kanskje ikke =)
Datt ut av GTA en stund siden. Etter Vice City egentlig, men når jeg hørte et GAT spill med to hovedfigurer inspirert av typ Bonnie and Clyde bled jeg faktisk litt gira. Tenkte typ "om de gjør dette bra er jeg tilbake i GTA universet" men de 26 minuttene fra torsdag dyttet meg i motsatt retning dessverre. Dette er mer en teknsik veldig bra "crime simulator" som handler om Lucia og sidekicken hennes, Dufus.
Jeg er nok ikke i målgruppen her fra hva jeg så sist. Kanskje jeg blir mer overbevist når de viser mer, fordi har lyst til å bli det, men enn så lenge bruker jeg penger og tid på noe annet.
Vi er ikke alle like og med det kan vi ikke like det samme. Og det er jo bra.
MEN!!! Jeg blir veldig glad å lese alle de positive kommentarene om spillet. Folk er helt i 100 og helt kanongira og det synes jeg er kjempemoro. Dere for godkose dere med spillet når det kommer. Kanskje jeg blir med på leken, kanskje ikke =)
•
29.08.2026 14:00
Skal du spille minst 80 timer i et spill hvor du allerede ikke liker hovedfigurene kan du fort bli lei torr jeg xD Men enig med at selve verdenen ser bra ut og mye å gjøre der. Som åpemnbart var hovedfokuset til utvikleren.
I artikkelen: Konami sikter mot årlige «Silent Hill»-spill
•
29.08.2026 13:36
Melke , melke, melke.
•
29.08.2026 13:05
Teknisk veldig bra, men sjelløst.
•
29.08.2026 13:04
Hun er helt OK.
Markdown
**fet tekst**fet tekst*kursiv tekst*kursiv tekst~~gjennomstrek~~gjennomstrek[Tekst](https://...)Lenketekst> SitatSitatblokk