Jeg elsket «Crackdown». Det var et fantastisk åpent plattformspill med mye smell og spillglede. Men selv om det var fryktelig festlig å spille, så var det mye uforløst potensial i spillet, noe som gjorde at en oppfølger hadde fått meg til å hoppe litt høyere av glede.
Dessverre avkreftet utvikleren Phil Wilson fra Real Time Worlds til IGN i 2007 at en oppfølger var på vei.
- Microsoft var litt sent ute med å spørre etter «Crackdown 2», og når de endelig kom så hadde vi startet å jobbe på større og bedre ting.
Utvikleren annonserte onlinespillet med politi og røver-tema «All Points Bulletin» eller «APB» og har etter sigende også et hemmelig prosjekt til på gang.
Men du skal aldri si aldri når hele to Microsoft-sjefer sier de har lyst på en oppfølger.
I en nylig Major Nelson-podcast sa Xbox Live!-sjefen Larry Hryb følgende:
- Jeg er her, på vegne av spillmiljøet, for å si at – vi trenger – et «Crackdown» til… det er alt jeg kommer til å si.
Og sjef for Microsoft Game Studios, Phil Spencer, følger opp med:
- «Crackdown» er et av mine favorittspill. Det er alt jeg har å si.
«Crackdown» solgte 1.5 millioner eksemplarer, så det burde være penger i en oppfølger. Selv om mange sannsynlig ble solgt på grunn av betanøkkelen for «Halo 3» som fulgte med.
Vi folder uansett hendene og ber om en oppfølger.