Varsler pause for Assassin’s Creed

Utviklerne tar ett års ferie etter lanseringen av «Assassin’s Creed: Brotherhood» i november.

9. juli 2010 09:45

Etter to Assassin’s Creed-spill på like mange år, og noen måneder før Ubisoft lanserer «Assassin’s Creed: Brotherhood», sier utvikleren nå at man planlegger å ta et pauseår i 2011. «Brotherhood» introduserer online flerspillermuligheter til serien, og fortsetter på mange måter historien fra fjorårets «Assassin’s Creed II» der vi møtte Ezio i hovedrollen.

Jean-Francois Boivin, produsent bak disse spillene, forteller i et intervju med Eurogamer at han tror serien har godt av en pause, men tar likevel et ørlite forbehold.

-  Ærlig talt tror jeg det vil være en fordel for alle, men business kan komme inn i bildet og overstyre alt jeg forteller fordi når alt kommer til alt handler det meste om business. Jeg tror denne lisensen trenger en pustepause, sier Boivin.

Han fortsetter med språklige bilder som hentet fra landbrukshøyskolen for å få frem poenget sitt.

- Man kan ikke pløye en åker hvert år. Én gang hvert tredje år, eller noe sånt, må man la den hvile. Du må la mineralene få trekke tilbake i jorda. Jeg tror det er på samme måte med en hver merkevare, fortsetter han.

-   Jeg tror ikke det kommer et Assassin’s Creed i 2011. Jeg tror vi trenger å la serien hvile litt og virkelig fokusere på noe nytt og spennende til neste gang. Dette («Brotherhood») er slutten på historien om Ezio.

PRISVINNENDE FLERSPILLERDEL

«Assassin’s Creed: Brotherhood» finner sted i Roma i overgangen til det 14. århundret. Som i fjorårets «Assassin’s Creed II» spiller du som Ezio, og denne gang får du tar turen til hovedstaden. Ezio leter etter gjerningsmennene ansvarlige for sin onkels død og tar opp kampen mot Tempelordenen.

Ubisoft lover oss en enspillerdel på over 15 timer – der det aller meste vil foregå i den italienske hovedstaden.

I tillegg inneholder «Brotherhood» for første gang i serien en online flerspillerdel. En av modusene ble avslørt i julinummeret av PlayStation Magazine. Denne er kalt Wanted og går ut på at seks til åtte spillere skal snike og jakte på hverandre. Hver av spillerne får et konkret oppdrag som går ut på å snikmyrde en annen av onlinespillerne.

Flerspilleropplevelsen sjarmerte juryen bak Game Critics Awards, som nylig belønnet «Brotherhood» med en pris for nettopp beste online multiplayer basert på det som ble vist under sommerens E3-spillmesse i Los Angeles.                  


«Assassin’s Creed: Brotherhood» lanseres til PlayStation 3, PC og Xbox 360 18. november.

Se E3-traileren her:


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3