I et intervju med videogamer.com, avslører nå Ubisofts kreative sjef, Michael De Plater, at deres avdeling i Shanghai jobber med oppfølgeren til «Tom Clancy’s EndWar».
Han forteller at Ubisoft har en klar visjon om hva som må forbedres i oppfølgeren – historien og dypere spillmekanikk.
Les også: Anmeldelse av «Halo Wars».
Les også: Anmeldelse av «World in Conflict Complete Edition».
Les også: Anmeldelse av «Command & Conquer: Red Alert 3» (PC).
Les også: Anmeldelse av «Command & Conquer: Red Alert 3 Ultimate Edition» (PS3).
Les også: Dropper «World in Conflict» for konsoll.
I tillegg sa han at «EndWar» solgte 1,5 millioner eksemplarer, noe som er mer enn «Red Alert 3», «World in Conflict» og «Company of Heroes». Ifølge betyr det at «EndWar», etter «Halo Wars», er det nest mest suksessfulle strategispillet på over fire år.
Dog presiserer han at dette vanligvis kun er tall som får en tittel til å gå i null, men at det er vellykket for et strategispill og ikke vellykket for en konsolltittel.
Noe som stiller dem i samme problemstilling som «Crackdown» og «Mirror’s Edge» - som begge er spill som høstet gode kritikker, men ikke tjente penger.
Allikevel har Ubisoft hørt på brukerne og har fått et lite team i Shanghai til å jobbe med å forbedre historien for enspillerdelen, men også å lage mer dybde i spillmekanikken.