Annonse
Annonse
The House of the Dead: Overkill
Massedrap i beste b-filmstil.

The House of the Dead: Overkill

Massedrap i beste b-filmstil.
3:57
10:51
Utvikler
Headstrong Games
Utgiver
Sega
Slippdato
13. februar 2009
Plattformer
Wii, Android, PlayStation 3, Windows, iOS
10:51
3:57

«The House of the Dead: Overkill» er som de andre spillene i serien et førstepersons skytespill i sann arkadestil.

Spillet tar sted før det første «House of the Dead»-spillet, og året er 1991.

Du er Agent G, en AMS-spesialagent på sitt aller første oppdrag. Din ufrivillige partner, Detektiv Isaac Washington, er ved din side, og dere blir sendt til en liten by i Louisiana for å etterforske en rekke forsvinninger og få tak i en gal kriminell ved navn Papa Caesar.

Dere opplever raskt at dette stedet svermer av mutanter som prøver å drepe dere pluss alt annet rundt.

Det viktigste blir å overleve og plaffe ned så mange mutanter som mulig!

FOR FÅ UTFORDRINGER

Gameplayet er ganske selvforklarende. Siden dette er en såkalt ”rail shooter” kontrollerer du ikke karakterens bevegelser, bare siktet. Du kan spille alene eller med en person til. I minispillene har du mulighet til å spille med opptil tre andre.

Når du spiller historiedelen med en venn blir det litt vanskelig å skille hvem som er hvem – og hvilket sikte som er ditt.

Siktene er markert med blått og rødt men det er ikke tydelig nok, så i hektiske deler er det lett å bli litt forvirret.

Et lass med fiender gjør at spillet, selv om det kan virke veldig repetitivt, utvikler seg og klarer å holde deg underholdet de timene det tar for å spille det ferdig.

«The House of the Dead: Overkill» er en tanke kort og jeg syns bossene og fiendene ble enkle etter hvert, men med morsomme karakterer og omgivelser var det ikke noe som dro ned spillopplevelsen altfor mye.

I løpet av de første brettene i «story mode» blir du godt kjent med karakterene, og de små scenene mellom hver actionsekvens er morsomme og fylt av banning og action. Spillet skuffer ikke på noen måter når det gjelder underholdningsverdi.

HØY REPRISEVERDI

Spillet har også ekstra karakterer som ikke er spillbare, men som bringer sitt med både lettkledde damer og ekle personligheter. Man blir fort engasjert og historien spiller seg godt ut gjennom spillet.

Som nevnt før syns jeg «story mode» og ekstraspillene er litt for korte. Man har spilt gjennom alt i løpet av tre-fire timer. Det er også en directors cut tilgjengelig, men den bringer ikke mye nytt sammenlignet med ”story mode”.

Det er mulig å legge til ekstra mutanter på hvert brett, men det kunne gjort seg med flere utfordringer i stedet. Særlig i bossfightsene savner jeg mer å bryne meg på.

Men siden spillet i seg selv er så underholdende og morsomt, sitter jeg igjen med et godt inntrykk og det egner seg til å spille flere ganger.

Liker du cheesy one liners, ekle scener, masse action og hardkokt banning, er dette spillet for deg.

Spillet er lett å anbefale, spesielt hvis man spiller med flere. Eneste grunn til at «The House of the Dead: Overkill» ikke får en karakter mer er at spillet er litt for kort.

Se alle Rad Crew-artikler (og podcaster) på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

The House of the Dead: Overkill

Positivt
Negativt
The House of the Dead: Overkill
This is some text inside of a div block.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum