Annonse

«Tears of the Kingdom» var egentlig ferdig for et år siden

«Tears of the Kingdom» var egentlig ferdig for et år siden

Ble utsatt for å pusses og gnikkes på.
16:42
12:45
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
12:45
16:42
TL;DR

​(PressFire.no): Det var i mars i fjor at Nintendo bekreftet en utsettelse av «The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom» fra 2022 til 2023.

Det er nesten blitt tradisjon at «Zelda»-spill utsettes minst noen ganger, så det var neppe mange som var overrasket over dette, men nå har serie-vaktmester Eiji Aonuma forklart litt hvorfor.

Det er i en prat med The Washington Post at Aonuma forteller at spillet faktisk var ferdig da spillet ble utsatt, men at de likevel bestemte seg for å bruke et ekstra år på å sørge for at spillet fungerte perfekt.

Intervjuet gir også et innblikk på hvordan tilbakemeldinger fra fansen styrte utviklingen.

«Breath of the Wild» ga spillerne friheten til å gjøre veldig mye, og internt hadde de allerede eksperimentert med å sette sammen en rekke gjenstander fra spillet for å gjøre leken enda gøyere.

Men det var da de så all kreativiteten folk på internett hadde, som «ødela» spillet på nye og finurlige måter, at de bestemte seg for hva retningen skulle være i «Tears of the Kingdom».

– Det var akkurat dette vi ville gjøre, sier produsent på spillet, Hidemaro Fujibayashi.

– Å se at folk likte å gjøre det ga oss en sikkerhet på at det vi forsøkte på her ville bli moro og fornøyelig for folk.

På samme måte ble utviklerne var på at de kanskje hadde holdt litt vel mye tilbake i månedene før lanseringen, og da en trailer for spillet ikke fikk den responsen de hadde sett for seg, ble det bestemt at Aonuma måtte vise fram gameplay – og en ny trailer produsert.

I etterkant kan man vel si at folk responderte: Spillet solgte mer enn 10 millioner eksemplarer på tre dager, og har fått glødende anmeldelser.

Les vår anmeldelse her.

Hvem er PressFire AI?
Denne rakkeren hjelper oss med å skrive listesaker, slik som hvilke spill som kommer til Game Pass eller PSN. Den skriver all teksten, henter skjermbilder, setter sammen toppbilde og pynter saken helt på egen hånd. PressFire leser gjennom saken før den publiseres.
Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
No items found.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
«Tears of the Kingdom» var egentlig ferdig for et år siden
Erik Fossum

​(PressFire.no): Det var i mars i fjor at Nintendo bekreftet en utsettelse av «The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom» fra 2022 til 2023.

Det er nesten blitt tradisjon at «Zelda»-spill utsettes minst noen ganger, så det var neppe mange som var overrasket over dette, men nå har serie-vaktmester Eiji Aonuma forklart litt hvorfor.

Det er i en prat med The Washington Post at Aonuma forteller at spillet faktisk var ferdig da spillet ble utsatt, men at de likevel bestemte seg for å bruke et ekstra år på å sørge for at spillet fungerte perfekt.

Intervjuet gir også et innblikk på hvordan tilbakemeldinger fra fansen styrte utviklingen.

«Breath of the Wild» ga spillerne friheten til å gjøre veldig mye, og internt hadde de allerede eksperimentert med å sette sammen en rekke gjenstander fra spillet for å gjøre leken enda gøyere.

Men det var da de så all kreativiteten folk på internett hadde, som «ødela» spillet på nye og finurlige måter, at de bestemte seg for hva retningen skulle være i «Tears of the Kingdom».

– Det var akkurat dette vi ville gjøre, sier produsent på spillet, Hidemaro Fujibayashi.

– Å se at folk likte å gjøre det ga oss en sikkerhet på at det vi forsøkte på her ville bli moro og fornøyelig for folk.

På samme måte ble utviklerne var på at de kanskje hadde holdt litt vel mye tilbake i månedene før lanseringen, og da en trailer for spillet ikke fikk den responsen de hadde sett for seg, ble det bestemt at Aonuma måtte vise fram gameplay – og en ny trailer produsert.

I etterkant kan man vel si at folk responderte: Spillet solgte mer enn 10 millioner eksemplarer på tre dager, og har fått glødende anmeldelser.

Les vår anmeldelse her.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

«Tears of the Kingdom» var egentlig ferdig for et år siden

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode