(PressFire.no): Det var i forbindelse med konferansen til Morgan Stanley Technology at Take-Two-sjefen Strauss Zelnick i helga svarte på spørsmål om prisøkningen på spill med den nye konsollgenerasjonen, rapporterer videogamechronicle.com.
Take-Two var blant de første som annonserte en økning til 70 dollar med sitt «NBA 2K21».
- Vårt perspektiv er at vi tilbyr stor variasjon og ekstraordinære opplevelser, stor gjenspillbarhet, og forrige gang det kom en prisøkning i USA var i 2005-2006, så vi mener at forbrukerne er klare for det, skal han ha svart på spørsmålet om reaksjoner rundt prisøkningen.
Han påpekte imidlertid at de ikke har sagt noe om pris for andre titler og mener at de alltid «leverer større opplevelser enn prisen skulle tilsi».
- Vi alle vet anekdotisk at selv om du elsker en forbrukeropplevelse, blir den ødelagt om du føler du har betalt for mye for den. Da vil du ikke ha den.
- Hvis du drar på en kjempegod restaurant, en skikkelig, skikkelig fin restaurant og spiser et kjempegodt måltid og får god service, at når regningen kommer og den viser det dobbelt av de du mente den burde være, så kommer du ikke tilbake.
Zelnick mener derfor at de passer på å levere mye mer enn det de ber deg betale for.
Sony var også blant dem som økte prisene sine på spill til PlayStation 5, hvor enkelte spill koster over 850 kroner på PSN.