«System Shock»-remaken er under utvikling igjen, men kommer ikke før i 2020

Lover at spillet blir mer likt originalen denne gangen.

26. mars 2018 14:08

(PressFire.no): Det er bare knappe måneden siden vi skreiv nyheten om at arbeidet på remaken til «System Shock» var satt på pause.

Dette angivelig fordi prosjektet ble så stort at det var i ferd med å skli helt ut – etter å ha hentet inn rundt ti millioner kroner gjennom folkefinansiering.

Folk var, kanskje ikke så rart, ikke helt fornøyde med forklaringen om at «vi kanskje hadde for mye suksess», som prosjektsjef Stephen Kick fra utvikler Nightdive Studios kom med.

Men nå har pipa fått en annen låt.

Oppussingsprosjektet er blitt sparket i gang igjen, ifølge et intervju Kick har hatt med PC Gamer.

Han sier der at de nå har hørt på tilbakemeldingene fra fansen av originalspillet, og at det ferdige produktet kommer til å være langt nærmere originalen enn det de tidligere hadde planlagt.

- Vi innså at vi var i ferd med å gå i feil retning med spillet, sier han om hvorfor de stanset utviklingen. De byttet på et tidspunkt grafikkmotor fra Unity til Unreal Engine, og planen er å fortsette med den.

Han utdyper også grunnlaget for pausen som har vært med at utviklingsteamet var så gira på å jobbe med «System Shock» at de begynte å legge til innhold selv. Dette innså de selv etter en stund.

- Det ville ikke vært et spill som hadde vært sannferdig til visjonen i «System Shock», innrømmer Kick.

Men det blir en stund til vi får spilt remaken. Planlagt utgivelse er enda ikke satt i stein, men Kick sier vi ikke bør forvente oss noe før første kvartal 2020.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3