(PressFire.no): Som kjent har det nye spillet i «Call of Duty»-serien et økt fokus på spilling over nettet, men har derfor også etter lansering opplevd mye kritikk for ustabil nettopplevelse.
Det var også noe vår anmelder kommenterte i sin anmeldelse, som du kan lese her.
Videre ser det ut som Treyarch faktisk har redusert selve ytelsen på sine nettverk etter lansering – Reddit-brukeren u/Smcro hevder å ha testet såkalt tick rate (hvor ofte den registrerer knappetrykk og bevegelser på serversiden) og ifølge testen skal PS4-versjonen være redusert fra 60 ganger i sekundet rundt beta-testingen til 20 ganger i sekundet etter lansering.
Han mener også at spillet finner servere til deg som ikke er å fortrekke når det kommer til såkalt latency (etterslep og dårlig respons).
«Blackout»-modusen ser ut til å i utgangspunktet kunne levere 60 hz, men testene skal ha vist at den er svært ujevn og helt nedi 10 hz ved ekstreme tilfeller.
Nå svarer Treyarch på kritikken – i et innlegg på Reddit legger de ut detaljer om en oppdatering til spillet, men brukes også anledningen til å snakke om nettytelsen.
- Nå som vi er forbi lanseringen, fokuserer vi på å finjustere nettverksytelsen over hele verden ved å ta i bruk data vi henter fra hele verden. I løpet av de neste to ukene kommer vi til å rulle ut flere oppdateringer til nettverksoppsettet vårt og kommer til å forbedre opplevelsen til spillerne våre siden lanseringen.
- Som vi alltid har sagt, lanseringen er bare starten, og vi er forpliktet til å gjøre «Black Ops 4» til det mest støttede spillet vi har levert.
«Dette er en reise som konstant kommer til å bli justert og forbedret» lover de videre.