Annonse

Sponsorene rømmer fra Activision Blizzard etter skandalene

Trekker seg ut fra «Overwatch»- og «Call of Duty»-ligaene.

Sponsorene rømmer fra Activision Blizzard etter skandalene

Trekker seg ut fra «Overwatch»- og «Call of Duty»-ligaene.
12:38
15:28
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
15:28
12:38

(PressFire.no): Nyhetene rundt søksmålene mot Activision Blizzard for måten de har behandlet sine ansatte kommer som perler på en snor for tiden.

Toppsjefene slutter, de ansatte demonstrerer og nå trekker sponsorene seg ut fra de to største e-sportsatsingene til selskapet.

I en uttalelse til The Washington Post sier Coca-Cola at de er kjent med beskyldningene mot Activision Blizzard, og at de trekker seg ut av deres Overwatch League for å se an hva de skal gjøre framover.

Også State Farm, et av USAs største forsikringsselskaper, sier de trekker seg ut.

– Vi reevaluerer vår begrensede markedsføringsforhold med Overwatch League og ber om at ingen av våre reklamer vises denne helgen, sier de til Washington Post.

Mobilgiganten T-Mobile har også bekreftet at de har gitt opp både Overwatch League og Call of Duty League, der alt av markedsføringsmateriell de har vært med på (for eksempel inne på nettsidene til ligaene) nå mangler. Også spillere som hadde T-Mobile på sine spillergensere har fått logoene photoshoppet vekk på lagbildene.

Kelloggs, som har kjørt annonser for flere produkter under ligaene, dropper også sponsorsamarbeidet ifølge en uttalelse fra selskapet.

Også IBM, og NetApp har forsvunnet som sponsorer på Overwatch League sine hjemmesider, uten at de har bekreftet dette offisielt enda. Ifølge lagrede versjoner av nettsiden på Archive.org var de oppført som sponsorer for bare noen dager siden.​

Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
No items found.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Sponsorene rømmer fra Activision Blizzard etter skandalene
Erik Fossum

(PressFire.no): Nyhetene rundt søksmålene mot Activision Blizzard for måten de har behandlet sine ansatte kommer som perler på en snor for tiden.

Toppsjefene slutter, de ansatte demonstrerer og nå trekker sponsorene seg ut fra de to største e-sportsatsingene til selskapet.

I en uttalelse til The Washington Post sier Coca-Cola at de er kjent med beskyldningene mot Activision Blizzard, og at de trekker seg ut av deres Overwatch League for å se an hva de skal gjøre framover.

Også State Farm, et av USAs største forsikringsselskaper, sier de trekker seg ut.

– Vi reevaluerer vår begrensede markedsføringsforhold med Overwatch League og ber om at ingen av våre reklamer vises denne helgen, sier de til Washington Post.

Mobilgiganten T-Mobile har også bekreftet at de har gitt opp både Overwatch League og Call of Duty League, der alt av markedsføringsmateriell de har vært med på (for eksempel inne på nettsidene til ligaene) nå mangler. Også spillere som hadde T-Mobile på sine spillergensere har fått logoene photoshoppet vekk på lagbildene.

Kelloggs, som har kjørt annonser for flere produkter under ligaene, dropper også sponsorsamarbeidet ifølge en uttalelse fra selskapet.

Også IBM, og NetApp har forsvunnet som sponsorer på Overwatch League sine hjemmesider, uten at de har bekreftet dette offisielt enda. Ifølge lagrede versjoner av nettsiden på Archive.org var de oppført som sponsorer for bare noen dager siden.​

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
Andre artikler

Sponsorene rømmer fra Activision Blizzard etter skandalene

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode