Sony trekker annonseformat i «Wipeout HD»

Etter bare en periode på 24 timer, trekker Sony allerede annonseformat i «Wipeout HD»,

5. august 2009 15:30

I USA lanserte Sony nylig annonser i spillet «Wipeout HD». Noe som resulterte i mye sinne og frustrasjon hos spillere.

Spesielt var det en annonse under laste-skjermen som skapte mye irritasjon.

Annonsen forlenget nemlig lastetiden med opp til 10 sekunder for hver bane som lastes inn.

Les også: Anmeldelse av «Wipeout HD».


Les også: «Wipeout HD» blir større denne uken.


HØRER PÅ SPILLERNE

Nå har Sony besluttet å trekke tilbake dette annonseformatet.

Det betyr dog ikke at det er slutten for annonser i spillet, men i følge en respons til Eurogamer vil Sony «undersøke situasjonen for å forsikre oss om at annonser i spillet ikke påvirker spillopplevelsen».

Det vil nok sannsynligvis si at formatet gjenoppstår i en mindre forstyrrende form.

Annonser i spill er ikke noe nytt, og har flere ganger blitt spådd til å bli en moderne forretningsmodell for interaktiv underholdning.

Til og med PlayStation-klassikeren «Wipeout 2097» fra 1996 hadde reklamer av Red Bull plassert på strategiske plasser i spillet.

Sony har ennå ikke sagt noe om annonsene også kommer til Europa, men det er vel naivt å tro noe annet?

Her er en video som sammenligner lastetiden med og uten annonser i «Wipeout HD»:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3