Snart vil du kunne spille som én sivilisasjon i «Civilization VII»
Utviklerne ser på å endre kontroversiell retning.
(PressFire.no): Firaxis lytter omsider til et av de største ankepunktene mot «Civilization VII», og bekrefter nå at de jobber med å la spillere lede én og samme sivilisasjon gjennom en hel gjennomspilling.
Helt siden lanseringen har spillets «Age»-system, som tvinger spillere til å bytte sivilisasjon for hver ny tidsalder, vært en kilde til stor misnøye.
Mange har kritisert mekanikken for å bryte med den kontinuerlige historiefortellingen som tidligere spill i serien er kjent for – der hele målet er å ta én sivilisasjon fra ingenting til verdensherredømme gjennom tidene.
Nå ser det ut til at kritikken har nådd frem. I et blogginnlegg fra utviklerne kommer det frem at en tradisjonell spillmodus er under intern testing. Dette beskrives som en av de mest etterspurte funksjonene fra spillerne.
Sjefsdesigner Ed Beach understreker at funksjonen fortsatt er på et tidlig stadium. For å sikre at de treffer riktig, vil utviklerne invitere et lite utvalg av spillere til å delta i en ny «Firaxis Feature Workshop» for å gi tilbakemeldinger på de nye systemene før de lanseres for alle.
Kunngjøringen kommer i forkant av spillets neste store oppdatering, 1.3.0, som seiler inn i løpet av uken som starter 3. november. Oppdateringen har et maritimt fokus og vil blant annet overhale sjøkrig ved å dele enheter inn i «lette» nærkampsskip og «tunge» distanseskip. Samtidig lanseres innholdspakken «Tides of Power», som introduserer lederen Edward Teach og sivilisasjonene Tonga og Republic of Pirates.
Pakken vil være gratis å hente for alle eiere av spillet frem til 5. januar 2026.