Annonse
«Skyblivion»-utviklingen går stadig fremover - sjekk ut den nye traileren her
Norsk utvikler hjelper til med pusse opp «Oblivion».

«Skyblivion»-utviklingen går stadig fremover - sjekk ut den nye traileren her

Norsk utvikler hjelper til med pusse opp «Oblivion».
3:57
13:24
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
13:24
3:57

(PressFire.no): Folket bak «Skyblivion» har gitt ut en ny video av prosjektet som har tatt for seg oppgaven med å «porte» det gode gamle «Oblivion» inn i «Skyrim»-grafikkmotoren.

Samtidig blir også spillet overhalt visuelt, og en rekke nye elementer lagt til.

Teamet sier de har lagd helt nye modeller både for faunaen og flora i spillet, nye klær og våpen – i tillegg til nye fiender og bedre NPC-interaksjoner. Spillet får også et nytt soundtrack.

Utviklingen har også gått bra, skal vi tro utviklerne.

- Vi har fått gjort mer de to siste månedene enn året før der, skriver de på Facebook-sidene sine.

Norsk hjelp

Også spillets teksturer blir overhalt, og det er norske Adrian «ClearanceClarence» Thomassen som har ansvaret for at disse ser så bra ut som mulig. Han har jobbet på prosjektet i rundt et år nå, etter å ha blitt spurt av prosjektleder Kyle Rebel om å bli med.

Å bevare «looken» fra «Oblivion» har vært utfordrende, spesielt med tanke på at de gamle teksturene ikke akkurat holder mål, sett med dagens kresne øyne.

- Det er jo vanskelig å bevare stilen, særlig når man lager nye teksturer som er 4k. De gamle er 512x512 i størrelse, så man må legge til mange nye detaljer uten å ødelegge den gamle stilen. De nye teksturene må fortsatt se ut slik at de som spilte «Oblivion» kan kjenne seg igjen, sier han til PressFire.

Thomassen har i det siste brukt mye tid på å gjenskape og flotte opp Ayleid Ruins i 4k, og sier det har vært tider hvor han har tenkt at «dette kommer til å ta mange år før det er ferdig».

- Men det kommer hele tiden nye folk inn i prosjektet, så nå ser det ut som om vi kanskje klarer å holde den planlagte release-tiden.

Stor fan

Thomassen håper riktignok flere som kan å lage teksturer melder seg på prosjektet (de leter etter frivillige her), men sier det har vært utrolig gøy å jobbe på et såpass høyprofilert prosjekt.

- Det er fantastisk moro. Jeg har lært utrolig mye gjennom mitt første år på prosjektet, sier han fornøyd.

At han er en kjempefan av serien har sikkert hjulpet godt på motivasjonen.

- Jeg slet vel i stykker tre-fire eksemplarer av «Oblivion» på Xbox 360, pluss et par «Morrowind» på Xbox. Det sier vel litt om hvor fan jeg er, humrer han.

«Skyblivion» blir en modulær utgivelse, altså vil spillerne selv kunne slå av og på alle forbedringer og velge om de vil ha ny musikk eller ikke. Det skal også være mulig å reise mellom de forskjellige landene, altså vil du kunne pendle mellom Cyrodiil og Skyrim.

Planlagt release er til pc en gang mot slutten av året. For å spille det må du eie både «Skyrim» og «Oblivion» inkludert tilleggspakkene.

Se alle Rad Crew-artikler (og podcaster) på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Norsk utvikler hjelper til med pusse opp «Oblivion».
«Skyblivion»-utviklingen går stadig fremover - sjekk ut den nye traileren her
Erik Fossum

(PressFire.no): Folket bak «Skyblivion» har gitt ut en ny video av prosjektet som har tatt for seg oppgaven med å «porte» det gode gamle «Oblivion» inn i «Skyrim»-grafikkmotoren.

Samtidig blir også spillet overhalt visuelt, og en rekke nye elementer lagt til.

Teamet sier de har lagd helt nye modeller både for faunaen og flora i spillet, nye klær og våpen – i tillegg til nye fiender og bedre NPC-interaksjoner. Spillet får også et nytt soundtrack.

Utviklingen har også gått bra, skal vi tro utviklerne.

- Vi har fått gjort mer de to siste månedene enn året før der, skriver de på Facebook-sidene sine.

Norsk hjelp

Også spillets teksturer blir overhalt, og det er norske Adrian «ClearanceClarence» Thomassen som har ansvaret for at disse ser så bra ut som mulig. Han har jobbet på prosjektet i rundt et år nå, etter å ha blitt spurt av prosjektleder Kyle Rebel om å bli med.

Å bevare «looken» fra «Oblivion» har vært utfordrende, spesielt med tanke på at de gamle teksturene ikke akkurat holder mål, sett med dagens kresne øyne.

- Det er jo vanskelig å bevare stilen, særlig når man lager nye teksturer som er 4k. De gamle er 512x512 i størrelse, så man må legge til mange nye detaljer uten å ødelegge den gamle stilen. De nye teksturene må fortsatt se ut slik at de som spilte «Oblivion» kan kjenne seg igjen, sier han til PressFire.

Thomassen har i det siste brukt mye tid på å gjenskape og flotte opp Ayleid Ruins i 4k, og sier det har vært tider hvor han har tenkt at «dette kommer til å ta mange år før det er ferdig».

- Men det kommer hele tiden nye folk inn i prosjektet, så nå ser det ut som om vi kanskje klarer å holde den planlagte release-tiden.

Stor fan

Thomassen håper riktignok flere som kan å lage teksturer melder seg på prosjektet (de leter etter frivillige her), men sier det har vært utrolig gøy å jobbe på et såpass høyprofilert prosjekt.

- Det er fantastisk moro. Jeg har lært utrolig mye gjennom mitt første år på prosjektet, sier han fornøyd.

At han er en kjempefan av serien har sikkert hjulpet godt på motivasjonen.

- Jeg slet vel i stykker tre-fire eksemplarer av «Oblivion» på Xbox 360, pluss et par «Morrowind» på Xbox. Det sier vel litt om hvor fan jeg er, humrer han.

«Skyblivion» blir en modulær utgivelse, altså vil spillerne selv kunne slå av og på alle forbedringer og velge om de vil ha ny musikk eller ikke. Det skal også være mulig å reise mellom de forskjellige landene, altså vil du kunne pendle mellom Cyrodiil og Skyrim.

Planlagt release er til pc en gang mot slutten av året. For å spille det må du eie både «Skyrim» og «Oblivion» inkludert tilleggspakkene.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

«Skyblivion»-utviklingen går stadig fremover - sjekk ut den nye traileren her

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
dark mode