«Silent Hill f» blir enklere
Får ny vanskelighetsgrad etter tilbakemeldinger.
(PressFire.no): Etter vedvarende kritikk mot et tidvis frustrerende kampsystem, har Konami og utvikler NeoBards sluppet en oppdatering til «Silent Hill f» som skal gjøre livet i tåka litt enklere.
Plasteret på såret er en helt ny vanskelighetsgrad for kamp, kalt «Casual».
Denne nye modusen er enda enklere enn «Story», og kan velges enten fra starten av et nytt spill eller dersom du dør gjentatte ganger.
Grepet er et direkte svar på tilbakemeldingene fra spillere som har ment at slåssingen har vært klønete og stått i veien for selve skrekkopplevelsen.
I tillegg til den nye vanskelighetsgraden har utviklerne gjort flere generelle justeringer for å file ned de skarpeste kantene.
Antallet obligatoriske kamper er redusert, det er færre fiender i enkelte områder, og hovedpersonen Hinakos stamina lades nå raskere opp. Selv de som spiller på «Hard» vil oppleve at Hinako tåler noe mer skade enn før.
Oppdateringen legger også til muligheten til å hoppe over utvalgte deler i New Game+.
Dette skal gjøre nye gjennomspillinger raskere, men Konami advarer om at bruk av funksjonen vil gjøre at man går glipp av enkelte achievements.
Et hav av bug-fikser er også på plass – som du kan lese om i de offisielle patch-notatene her.