(PressFire.no): Når piratsandkassen «Sea of Thieves» setter seil 20. mars vil det ikke lanseres med verken såkalte loot boxes eller mikrotransaksjoner, faktisk har de heller ikke planlagt utvidelser.

Spill før butikkåpning
- Planen vår for lansering er å levere en god spillopplevelse, og derfor går alle vår energi til å gjøre alle fornøyde. Vi reagerer på tilbakemeldinger hvis det oppstår problemer og lignende, sier executive producer Joe Neate til PCgamesN.com og fortsetter.
- Men når vi beveger oss inn i spill-som-tjeneste – tenk deg en måned eller to etter lansering, har vi tenkt på vår første store oppdatering som har nye mål for folk og nye belønninger og ting.
Likevel ligger det i planene å åpne butikk i spillet ved en senere anledning.
Ifølge Neate er de som har spilt over lang tid vil mer enn gjerne bruke penger i spillet.
- Ingenting av det vi legger ut for salg vil påvirke styrke eller progresjon. Du vet hva du får, så du kommer til å kjøpe noe veldig spesifik.

Kjæledyr til alle
Han bruker videre et eksempel på hvordan ting du kjøper også kan være moro for andre.
- Hvis jeg har en apekatt, så kan jeg holde den, fordi det er en apekatt og du kan holde det meste i spillet vårt. Men du kan også holde den, og da kan du stikka av og hive den over bord – fordi det er morsomt.
Videre forteller han at du også for eksempel kan skyte dyra ut av kanonene, uten at det tar skade. Jaggu kommer de tilbake også.
- Vi ønsker at folk skal kødde rundt.
Det kan også virke som det aller meste vil være mulig å få tak i gjennom å spille – enten som belønning eller tilfeldig, selv om han påpeker at den eneste garantien for visse kjæledyr vil være å kjøpe dem.
«Sea of Thieves» slippes til Windows 10 og Xbox One 20. mars.